Osigurani europski milijuni za 62 učenika kojima treba asistent u nastavi

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – EU projekt “Sinergijom do uspješnije zajednice” za osiguranje pomoćnika u nastavi i komunikacijskih stručnjaka za učenike s teškoćama u razvoju nastavlja se te je odobren za školsku godinu 2021./2022. Ove godine u tu je svrhu osigurano više novca iz Europskog socijalnog fonda, istaknuo je bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak.

– Projekt se provodi u svim bjelovarskim osnovnim školama, a ovogodišnja vrijednost projekta je 2 446 297 kuna, od čega su bespovratna sredstva iz Europskog socijalnog fonda dva milijuna kuna, a sufinanciranje Grada Bjelovara 446 297 kuna i 20 lipa ili 18,25 posto od ukupnog iznosa. Riječ je o nastavku neprekidnog provođenja istog projekta osam godina koji su uspješno provedeni, a novim projektom osigurano je 40 posto više novca na godišnjoj razini Gradu Bjelovaru te su svi učenici koji imaju suglasnost za pomoćnika u nastavi ili komunikacijskog stručnjaka ostvarili potporu i u novoj školskoj godini – naveo je Hrebak. U ovoj školskoj godini u projekt su uključena 62 učenika, a zaposlen je 51 pomoćnik u nastavi i jedan stručni komunikacijski posrednik. Voditelj projekta Zdravko Pavec provodi ga zadnjih sedam godina. Naglašava kako velikih problema nije bilo, a posebno ga veseli što je ove godine osigurano više novca, pa su projektom obuhvaćena sva djeca koja imaju suglasnost za pomoćnika u nastavi.

– Svima zahvaljujem na ustrajnosti i strpljenju jer se ovaj projekt provodi deset mjeseci u godini. Iz mjeseca u mjesec kontinuirano se prati rad pomoćnika i napredak učenika. Najvažnije je da je učenicima koji su uključeni omogućeno normalno pohađanje nastave, završavanje razreda i priprema za život kako bi se uz svoje teškoće kvalitetnije razvili se u osobe koje će doprinositi društvu u kojem žive – rekao je. Ines Kapša, ravnateljica II. osnovne škole u Bjelovaru kaže kako je projekt vođen besprijekorno.

– Informacije su uvijek pravovremene, dođu mailom, jasne su i komunikacija je odlična. Suradnja odlično funkcionira. Projekt je značajan za škole, konkretno u II. osnovnoj imamo 13 pomoćnika u nastavi za 14 učenika i to je iznimno velika pomoć za učitelje, učenike i za funkcioniranje cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa. Njihova je pomoć hvalevrijedna – poručila je. Slađana Srdojević pomoćnica je u nastavi u II. osnovnoj školi posljednje tri godine.

– Sviđa mi se suradnja i timski rad te koordinacija između pomoćnika u nastavi, nastavnika, roditelja i stručne službe. Voljela bih da se riješe i problemi oko statusa pomoćnika u nastavi, oko zaposlenja na neodređeno vrijeme, plaće, koeficijenta i tih nekih problema koji se vuku već godinama i ono što nedostaje svim školama više stručne službe, stručnog osoblja kako bi mogli kvalitetnije obavljati svoj posao za dobrobit djeteta što nam je svima cilj – navela je. Boris Damjanović već je osam godina pomoćnik u nastavi u V. osnovnoj školi, a posljednje tri godine radi kao stručni komunikacijski posrednik.

– Zaista je lijepo raditi u školi, a posebno u V. osnovnoj. Suradnja između nastavnika i stručnih službi je ključna, kod nas to funkcionira zaista jako dobro. Djeca su jako zadovoljna i povezuju se s nama. Bilo bi lijepo da se riješi naš status i da radimo i ta dva mjeseca preko ljeta. Inače nemam nekakvih prigovora i mislim da bi bilo dobro da se ovaj projekt nastavi provoditi i u narednim godinama, što vjerujem da će se i dogoditi – ispričao je. Kao stručnom komunikacijskom posredniku, osnovni mu je zadatak prevoditi nastavu djeci na hrvatski znakovni jezik.

– Ove godine imam dvoje učenika s oštećenjem sluha kojima prevodim nastavu na hrvatski znakovni jezik. Nastojim im približiti nastavu što više mogu na način na koji će to oni razumijeti – govori. U pandemijskim uvjetima rad je otežan, no prilagodili su se.

– Kod nas je situacija specifična jer su djeca navikla na bliskost. Jedan moj učenik je navikao na bliski osobni kontakt i njemu to dosta teško pada i teško mu je objasniti zašto sad više ne možemo biti toliko bliski. Radim u školi sa vizirom, a ne s maskom jer mi dijete mora vidjeti izraze lica i kretanje usana – pojašnjava Damjanović koji je u posljednjih osam godina radio s petero učenika s različitim poteškoćama. Ipak, ističe kako radi najljepši posao na svijetu i svima bi preporučio da se i sami okušaju u njemu.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!