Nakon terora biciklista i romobila, na pločnik se popeli i motoristi

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hodanje bjelovarskim pločnicima nije uvijek bezbrižna šetnja i užitak. Nakon što sam lani izbjegao dva sudara s biciklima, u bliskom susretu s romobilom na električni pogon bio sam pobjednik – mladić je završio na travi. Svjedočio sam i sudaru biciklista s konobaricom u kojem je kave i piva bilo posvuda, samo ne u čašama žednih gostiju.

I kad su već slalomi i tako suženim nogostupima zbog terasa kafića i zalogajnica postali navika, neki dan pravi šok – umalo me oborio vozač motocikla. Na leđima mu je pisalo: “Moj poštar”. Treba li reći, mjesto bliskog susreta opet nogostup, carstvo pješaka.

Slažem se sa zelenim aktivistima, apelima da se gaze pedale bicikala umjesto papučica automobila. Ali ne uvijek i svuda. Zašto je jednosmjerna cesta za sve osim za bicikliste/rolače/mopediste? Lijepo je gledati djevojke na dva kotača, ali ne na uštrb sigurnosti pješaka, starijih, djece…

Jesu li u gradskoj upravi svjesni da će alternativnih prometala automobilima biti sve više? Vjerojatno jesu. I što čine za njih, za sigurnost svakoga u prometu?

Već su naveliko opjevani pokušaji da i Bjelovar dobije biciklističke staze. Da bude bolje onima na kotačima i onima u cipelama. Od tog posla na žalost ništa, zapravo malo – što je isto kao ništa.

Među brojnim udrugama zaduženim za brigu o glodavcima, zvijerima, za floru i faunu, sazrelo je vrijeme i za neku udrugu koja će se brinuti za pješake, majke s djecom, bake i šetače opće prakse koji više vole do posla ili jednostavno grada, stići “na noge”.

Malo je poznato i da je vožnja biciklom zabranjena na korzu. Ipak, prešutno se toleriraju mirni vozači iako povremeno projure i divljaci. Radi li što policija po tom pitanju? Nismo čuli za kažnjavanje međunožnih gurača, a ako ga je i bilo, više su izuzetak nego pravilo. Samo što sam to izustio, eto nam ipak policijske akcije.

Vozači bicikala su jedna od najranjivijih kategorija sudionika u prometu na cestama stoga će policija i nadalje provoditi ciljane preventivne akcije, objavila je bjelovarska Policijska uprava izvješćujući o rezultatima petosatnog nadzora u kojem su upravo oni bili cilj.

Policijski službenici Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske su 29. ožujka u vremenu od 4 do 6 te od 19 do 22 sata proveli pojačani nadzor prekršaja biciklista.

Kontrolirano je 11 vozača bicikala te je utvrđeno 7 prekršaja:

Četiri prekršaja iz članka 113. stavka 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen refektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom)

  • Dva prekršaja iz članka 101. stavka 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ( od prvog sumraka do potpunog svanuća, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani)
  • Jedan prekršaj iz članka 47. (vozač bicikla se dužan kretati desnom stranom kolnika, odnosno biciklističkom stazom ili trakom uz desni rub kolnika ili ceste u smjeru kretanja)

 

Za ove prekršaje biciklistima je izdano 6 upozorenja te je naplaćena jedna novčana kazna. Dvojici biciklista koji su bili u prekršaju podijeljeni su reflektirajući prsluci, a oni su podijeljeni i još četvorici biciklista koji nisu zatečeni ni u kakvom prekršaju, priopćila je policija. 

I to bi bilo to, što se njih tiče.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!