Od 27 mehaničara na godišnjem je šest, a radnik koji je na bolovanju, a radi u Austiji, dobit će otkaz

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

O remontu protupožarnih aviona Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koji su na servisu u Zrakoplovno-tehničkom centru izjave su dali predstavnici MORH-a, ZTC-a i CERP-a.

Ministar obrane Mario Banožić u srijedu je održao sastanak s članovima Zrakoplovno tehničkog centra (ZTC), tvrtke koja je zadužena za servis protupožarnih zrakoplova.

“Na radnom sastanku u Zemuniku razgovarali smo o stanju materijalnih resursa”, rekao je ministar Banožić i zahvalio pilotima na angažmanu u protupožarnoj sezoni.

“Već je nekoliko požara zahtijevalo snažan angažman, jučer su požare gasili četiri kanadera, tako pokazujemo apsolutnu spremnost.”

“Lakše bi bilo raditi u kapacitetu kakav je bio prijašnjih godina (5 kanadera i 5 air tractora). Plan za protupožarnu sezonu donosi se u kolovozu. S obzirom na ugovor sa ZTC-om i izvještaje i sastanke, vidjeli smo da će se rokovi pomaknuti i da ćemo do 30. srpnja imati puni sastav. Dinamika se iz tjedna u tjedan pomiče. Mi kao Ministarstvo moramo izraziti nezadovoljstvo jer smo osigurali sva sredstva, oslonili smo se na jedinu tvrtku u Hrvatskoj koja to može raditi.”

Vatrogascima i svima koji sudjeluju u protupožarnoj zaštiti poželio je što manje angažmana i da 15. 8. bude novi dinamički plan te da ovih problema neće biti iduće godine.

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac govorio je o zrakoplovima na popravcima: “Trenutno u trećem hangaru imamo dva zrakoplova. Na jednom se rade probe sustava, nadamo se početkom sljedećeg tjedna da ćemo moći zvati posadu HRZ-a. Drugi ostaje cijelo ljeto, na njega ne računamo. U drugom hangaru imamo air tractor. Kasnit će jer smo imali izuzetno problematične radove. Imali smo varenje strukture na četiri mjesta, to je zahtjevan posao, trpi velike pritiske jer je dvosjed. Onaj čiji se popravak otegnuo predat ćemo idući tjedan.

Jučer je došao iz Zadra air tractor koji je imao slijetanje na plovke. Krenut ćemo s radovima, ali mislim da će morati ostati preko ljeta.”

Istaknuo je da se smatra odgovornim: “Na čelu sam ZTC-a i odgovoran sam za sve dobre i loše stvari. Moja savjest je mirna, što se mene tiče i velikog broja ljudi, napravili smo sve da se radovi naprave. Imamo 27 mehaničara, njih 6 je na godišnjem, dvoje se vraća idući ponedjeljak. Dva radnika na bolovanju koji rade vani – to sam čuo iz medija. Za jednog od njih smo od inspekcije HZZO-a tražili provjeru bolovanja. Čuo sam da netko od vas ima snimke. Za mene je ta snimka za izvanredan otkaz. Čuo sam da se radi o mehaničaru koji je sam sebe fotografirao u Austriji i slao kolegama.”

Na pitanje kad su postali svjesni da neće sve moći obaviti rekao je: “Ugovor smo sklopili u siječnju, veljači. MORH nam je glavni poslovni partner i ako smo ih obmanuli, nismo to napravili namjerno i zlonamjerno.”

Istaknuo je da je razmišljao o ostavci, no da ministar nije tražio njegovu ostavku. “Osobno sam napravio sve što sam mogao. Ovdje su predstavnici CERP-a, moj mandat je uvijek na raspolaganju. Nisam predao ostavku jer bi to značilo bijeg od problema”, dodao je.

“Ove godine su bili četiri petogodišnja pregleda koji iziskuju dvostruko više vremena od običnih godišnjih. Morali smo odraditi opsežne biltene, provjere svih veza tijela i krila letjelice – to znači kompletno skidanje vijaka. To je izuzetno zahtjevno i jedni smo od rijetkih u Europi koji smo napravili taj pregled. S obzirom na to da je trebalo puno vremena od proizvođača smo isposlovali da se drugom metodom riješi taj problem, bez vađenja vijaka. Nitko na svijetu ne može jamčiti ovakvu vrstu radova na letjelicama. Ne proizvodimo cipele,” rekao je Klanac.

Foto preslik s TV-a


PODIJELI S PRIJATELJIMA!