U prijestolnicu stiže još rabljenih prometala za javni prijevoz, ali ne tramvaja. Koštat će silne milijune.

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

ZET će kroz novu nabavu vrijednu 12,5 milijuna eura proširiti svoj vozni park sa 60 rabljenih autobusa. U garaže će stići 30 klasičnih autobusa s tri vrata, 10 zglobnih autobusa, te 20 klasičnih autobusa s dva vrata. Nabava je potaknuta potrebom zamjene većeg broja autobusa koji su zbog istrošenosti, starosti i velikog broja prijeđenih kilometara morali biti isključeni iz prometa, a postupak je trenutno u fazi prethodnog savjetovanja.

Najviše novca, 6 milijuna eura, planirano je za klasične autobuse s tri vrata, što znači da će svaki stajati oko 200.000 eura. Zglobni autobusi su najskuplji po komadu – za 10 vozila planira se potrošiti 2,5 milijuna eura, odnosno 250.000 eura po autobusu. Preostalih 4 milijuna eura namijenjeno je za 20 klasičnih autobusa s dva vrata.

Za sve autobuse postavljen je uvjet da ne smiju biti stariji od 2014. godine. Usto, svi autobusi unutar pojedine grupe moraju biti od istog proizvođača, iako mogu biti različitih godišta i modela.

Vozila će stizati postupno kroz godinu dana prema pojedinačnim narudžbama, s rokom isporuke 30 dana po narudžbenici. Za motore se traži jamstvo od šest mjeseci uz predviđenu godišnju kilometražu do 90.000 kilometara.

Prije nego što autobusi uđu u promet, morat će proći detaljnu kontrolu.

Pregledavat će se njihova ispravnost, tehnička sukladnost i prateća dokumentacija. Dobavljač je obavezan dostaviti podatke o broju prijeđenih kilometara, dosadašnjem održavanju, eventualno provedenim remontima i popravcima te mogućim sudarima ako ih je bilo.

Nakon isporuke autobusa, dobavljač mora organizirati obuku ZET-ovih djelatnika. Za održavanje mehanike, motora i mjenjača predviđeno je minimalno 10 sati obuke za šest radnika. Jednako toliko sati obuke dobit će i šest radnika za održavanje električnih i elektroničkih sustava. Za pravilan rad s autobusima i ekološku vožnju obučit će se 16 vozača i četiri instruktora kroz šestosatni program.

Uz autobuse dolazi i pristup sustavu za naručivanje rezervnih dijelova, što bi trebalo olakšati kasnije održavanje. ZET će u vozila ugraditi vlastiti sustav naplate karata i sustav za praćenje prometa. Svi autobusi moraju biti niskopodni zbog pristupačnosti svim putnicima.

Iz gradske uprave navode da je ova nabava rabljenih autobusa privremeno rješenje. U planu je kupnja novih električnih autobusa kroz fondove Europske unije, za što je trenutno u tijeku istraživanje tržišta i priprema dokumentacije.

Zanimljivo je da će prije prve isporuke predstavnici ZET-a obići lokaciju dobavljača kako bi pregledali autobuse. Ako je dobavljač iz inozemstva, mora osigurati prevoditeljske usluge ako ne poznaje hrvatski jezik, te se pridržavati svih hrvatskih propisa o radu i boravku stranaca.

Naslovna fotografija: Goran Kekić / ZET


PODIJELI S PRIJATELJIMA!