Kukaju da im fali vozača, a zakidaju ih na plaći
Vozač kojemu je poslodavac nepravedno godinama isplaćivao manju plaću od one koju je trebao dobiti po zakonu, došao je na svoje nakon nepravomoćne sudske presude.
Naime, Zagrebački električni tramvaj (ZET) nepravedno je isplaćivao manju plaću vozaču tramvaja kroz gotovo četiri godine, utvrdio je Općinski radni sud u Zagrebu. Vozač Marko dobio je sudsku bitku protiv svog poslodavca koji mu je od 2019. do 2022. godine obračunavao plaću prema nižem koeficijentu, iako je obavljao identičan posao kao i njegove kolege s većim primanjima.
Sud je presudio da ZET mora vozaču Marku isplatiti razliku plaće u iznosu od 4.743,14 eura bruto, zajedno sa zateznim kamatama. Utvrđeno je da je Marko radio kao vozač tramvaja s koeficijentom 2,20, dok su njegove kolege za isti posao primale plaću prema koeficijentu 2,40.
Tijekom sudskog postupka, svjedočenje kolege vozača potvrdilo je da su obavljali identične poslove. Vozili su iste tramvaje na istim linijama i međusobno se izmjenjivali u smjenama. Posebno je zanimljivo da je svjedok istaknuo kako u vrijeme kada je on počeo raditi 1996. godine, svi vozači su imali isti koeficijent, bez obzira na staž.
ZET se branio tvrdnjama da postoje tri kategorije vozača tramvaja (I, II i III) s različitim koeficijentima (2,20, 2,30 i 2,40) zbog navodnih razlika u radnom iskustvu, vještinama i linijama koje voze.
Međutim, sud je odbacio ovakvo obrazloženje, utvrdivši da se radi o potpuno istim poslovima vozača tramvaja.
Osim razlike u plaći, ZET je dužan podmiriti i troškove sudskog postupka u iznosu od 1.375 eura.
Sud je svoju odluku temeljio na Zakonu o radu koji propisuje jednaku plaću za jednak rad, zaključivši da su odredbe ugovora o radu kojima je vozaču Marku određen niži koeficijent ništetne.
Zanimljivo je da mu je tek 2022. godine podignut koeficijent na 2,40, iako se opseg njegovog posla nije promijenio, posebno u kontekstu čestih javnih istupa o nedostatku vozača u javnom prijevozu.
Foto: FAH