[FOTO] Naša škola ugostila učenike i učitelje iz četiri strane zemlje, bavili su se izuzetno važnim temama
Prva osnovna škola Bjelovar ugostila je u sklopu Erasmus+ Akreditacije 24 učenika i osam učitelja iz četiri partnerske zemlje, Estonije, Italije, Njemačke i Portugala. Riječ je o posljednjoj o ukupno pet mobilnosti koje su se odvijale tijekom dvogodišnjeg ciklusa. Iz bjelovarske škole sudjelovalo je također 24-ero učenika. Glavne teme posjeta bile su prepoznavanje i sprječavanje seksizma te razvoj vještina, znanja i stavova s ciljem povećanje tolerancije kao temelj za prevenciju i sprječavanje nasilja.
Prvog dana, djeca iz gostujućih zemalja boravila su u Zagrebu, gdje su u društvu pripovjedačice Purgerice obišla zagrebačke ulice, poslušala legende i zanimljive priče o poznatim Zagrepčanima. Dolaskom u Bjelovar, u školi su drugog dana krenule projekte aktivnosti usmjerene na međusobno upoznavanje, prezentacije i kviz o zemljama partnerima, interaktivnu igru kroz koju su projektni partneri upoznali i razgledali glavni grad Bjelovarsko – bilogorske županije. Cilj glavne radionice bio je učenike poučiti prepoznavanju seksizma u obrazovanju i budućem radnom okruženju, kao i analiza rodnih stereotipa u medijima.
Tijekom trećeg dana učenici su se upoznali s terminom ‘stakleni strop’ i njegovim utjecajem na karijere žena, a zatim su koristili digitalne alate kako bi osvijestili rodne (ne)ravnopravnosti. Osim edukativnog dijela, sudionici su kroz zajedničke aktivnosti razvijali vještine kritičkog razmišljanja, timskog rada i nenasilne komunikacije. Radionice su potaknule važne rasprave i osvijestile učenike o rodnoj ravnopravnosti te važnosti borbe protiv predrasuda i diskriminacije.
Četvrti dan bio je rezerviran za odlazak u ‘Ivaninu kuću bajki’ u Ogulinu. Ivana Brlić – Mažuranić često je u svojim djelima prikazivala snažne žene koje su se borile s društvenim očekivanjima, čime je neizravno adresirala rodnu neravnopravnost u svom vremenu. Mnogi su je nazivali ‘ženskim Andersenom’ ili ‘hrvatskim Tolkienom’, što ukazuje da su se njezina dostignuća često uspoređivala s muškim piscima, umjesto da se vrednuju samostalno. Također, iako je bila prva žena primljena u Jugoslavensku akademiju znanosti i umjetnosti, njezina kandidatura za članstvo u Akademiji bila je odbijena nekoliko puta prije nego što je konačno prihvaćena. Nakon radionice u kojoj su učenici u međunarodnim skupinama napisali vlastitu bajku, zajedno su obišli Plitvička jezera.
Posljednjeg dana, učenici su se na Planinarcu natjecali u zabavnim i kreativnim igrama te su izradili mural na kojemu su izrazili svoje zadovoljstvo projektom.
– Neslužbeni dio i konačan rastanak uslijedio je nakon oproštajne zabave uz obećanja da ćemo naučeno o toleranciji i razumijevanju koristiti u svakodnevnom životu, a prijateljstva stečena tijekom projekta trajno čuvati u srcu, poručuju iz I. OŠ Bjelovar.