Ove godine je zabilježen najveći broj odgode upisa u Hrvatskoj, koji su glavni uzroci?

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Učenice Gimnazije Bjelovar, pod mentorstvom profesorica Željke Holjević i Biljane Barišić Mudri, odlučile su se za istraživački projekt koji se bavi jednim od aktualnih pitanja školstva – odgodom upisa djece u prvi razred osnovne škole. Tema je bila medijski prisutna na početku školske godine 2024./2025., a istraživanje je donijelo dubok uvid u uzroke ovog fenomena.

Ove školske godine zabilježen je najveći broj odgoda upisa djece u prvi razred u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Učenice su odlučile istražiti uzroke ovog trenda i došle do brojnih zaključaka koji ukazuju na subjektivne razloge roditelja, ali i na težinske i kompleksnije čimbenike koji se odnose na stvarne poteškoće s kojima se djeca suočavaju.

Za potrebe svog istraživanja, učenice su kontaktirale ključne stručnjake, među kojima su pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti i obrazovanje Bjelovarsko-bilogorske županije, gđa. Andrea Prugovečki Klepac, službu za školsku medicinu Zavoda za javno zdravstvo te Centar za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku Bjelovar. U razgovoru s njima, učenice su došle do zaključka da odgode upisa nisu uvijek vezane isključivo uz želje roditelja, već da iza njih stoje i ozbiljniji problemi s kojima se djeca suočavaju u svom razvoju.

Istraživački rad učenica, koji su izradile kroz četiri portfelja, obuhvatio je odabir problema, razmatranje alternativnih politika, odabir rješenja i način prezentacije projekta. Osim toga, učenice Stela Balenović (4.d) i Luna Bunčić (2.c) zaslužne su za vizualni i grafički dizajn plakata koji su pratili cijeli projekt.

Projekt je predstavljen Županijskom povjerenstvu 27. ožujka 2025. godine u Trgovačkoj i komercijalnoj školi u Bjelovaru, gdje su učenice u zadanom vremenskom intervalu jasno i argumentirano izložile rezultate svog istraživanja. Povjerenstvo u sastavu profesorice Ornele Malogorski, pedagoginje dr. sc. Zdenke Brebrić i profesorice Ivanke Jareb, pažljivo je pratilo izlaganje, pohvalilo učenice za njihov trud i posvećenost, te im dalo stručne savjete. Komisija je također predložila ovaj projekt za predstavljanje na Državnoj smotri projekata, koja će se održati 17. svibnja 2025. godine u Zagrebu.

Cilj ovog projekta nije samo istraživanje aktualne društvene teme, već i priprema učenica za aktivno sudjelovanje u demokratskom društvu na svim razinama, kako lokalnoj, tako i nacionalnoj. Rad na projektu promiče suradničko učenje, razvoj interdisciplinarnih vještina i angažman učenica u rješavanju konkretnih problema. Također, omogućuje im da postanu aktivni građani, razvijaju osjećaj kompetentnosti i učinkovitosti, te prepoznaju odgovornosti svih aktera u obrazovnom procesu.

Profesorice mentorice, Željka Holjević i Biljana Barišić Mudri, izrazile su ponos zbog rada s talentiranim i predanim učenicama, ističući da su one u ovom projektu pokazale iznimnu zrelost, kreativnost i posvećenost.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!