Upoznajte kraljicu rezanaca: Život joj dao mraz, a ona je napravila viralnu tjesteninu koju svi obožavaju
Jasna Posavec iz Botinca dobro je znana svima koji idu na bjelovarsku tržnicu na kojoj ono što uzgoji prodaje pod imenom Okus Bilogore. Od zemlje je počela živjeti 2000. kada je prvo zasadila grah i njega će, kaže kao kulturu koja ju je tada na neki način spasila, uzgajati uvijek. Riječ je o kulturi oko koje ima dosta posla, ali koja daje i izdašnu nagradu za trud.
-Puno posla ima, ali je lijepa zarada. To je nešto što je stvarno unosan posao, naradiš se kao životinja, ali definitivno se isplati – kaže ta poljoprivrednica.
Posavec od posla ne bježi pa nije stala na grahu. Uzgaja ona i povrće: mrkvu, butternut tikvu, batat, a isto i prerađuje i to u tjesteninu. Kako to obično biva na to ju je natjerala sila.
-Prije četiri, pet godina imali smo jako puno butternut tikve posađene i na polju ju je uhvatio mraz i počela je propadati. Kako bih nešto spasila odlučila sam probati napraviti tjesteninu i moj početak su bili rezanci za juhu s tikvom – prisjeća se Posavec.
Kraljica tjestenine
Otvorila je dopunsku djelatnost na OPG-u i od početne jedne vrste došla na današnjih tridesetak.
-Izdvojila bih domaće mlince po starinskoj recepturi i pečeni su na peći na drva što je jako bitno, po starinski. Imam pet vrsta rezanaca za juhu, od najsitnijih do najdebljih s okusom butternut tikve, mrkve, koprive, batata, vrganja s kojima radim mlince i široke rezance – navodi dio svoje bogate ponude Jasna Posavec.
Ponosna je što u procesu izrade nije bilo metode pokušaja, pogrešaka i bacanja.
-Moram se pohvaliti da mi je zamjes odmah bio super, jako malo sam ga izmijenila i mogu ponosno reći da je receptura moja, u svoj mojoj tjestenini je moja receptura, nema ništa tuđe – ističe Posavec.
Pri tome nema pravila jer kupci podjednako traže svu tjesteninu – i onu običnu i onu s tikvom i onu s koprivom.
-Jedan dio ide tjestenina samo s okusima, drugi klasika, nekada miješano. Pravila nema, treba biti uporan, biti tu svaki dan i uspjeh je zagarantiran – otkriva nam svoju tajnu gospođa Jasna.
Uspjeh s tjesteninom došao je i prije nego se nadala.
-Zadala sam si cilj do tri godine da dođem do željene prodaje, a nakon nepunih godinu dana sam na 80 posto – kaže i dodaje kako joj je sljedeći cilj proširiti se i na zagrebačko tržište, a kako je Jasna Posavec uporna uopće ne treba sumnjati da će i u tome uspjeti.