Pojavili se prvi izborni plakati, evo što nam ovoga puta obećavaju
Na nekoliko lokacija u Bjelovaru pojavili su se prvi plakati uoči lokalnih izbora zakazanih za 18. svibnja. Za sada su zamijećeni samo plakati dviju najjačih stranaka – HDZ-a i SDP-a.
HDZ-ovi tizeri i konkretne poruke
HDZ na terenu paralelno vodi dvije kampanje za lokalne izbore – nacionalnu i lokalnu. Plakati za obje kampanje nose prepoznatljivu plavu podlogu. Na nacionalnoj je slogan „Nacionalna snaga, lokalna vizija”, uz poruku: „Uvodimo roditeljski dopust s punom plaćom za jačanje obitelji”. U ovoj fazi stranka se očito fokusirala na mjere nacionalne politike koje svakako utječu i na lokalnu razinu.
Lokalna outdoor kampanja HDZ-a još je u fazi tizera. Poruka na plakatu glasi „Ako ne znaš što će biti…”, a u potpisu je Župan iz naroda. S obzirom da smo na predstavljanju Marušićeve kandidature vidjeli da je to njegov slogan, jasno je da je to HDZ-ov plakat. Cilj tog tizera je pobuditi pažnju i izazvati interes za ono što slijedi. Ovom porukom s tizera Marušić se ujedno i politički pozicionirao nešto desnije nego njegova središnjica sa svojim nacionalnim plakatom.
SDP predstavlja kandidatkinju
SDP u svojoj lokalnoj kampanji koristi nacionalni slogan ‘Slušamo ljude’ uz istaknuto ime i lice kandidatkinje Tihane Vincek Smešnjak, koja se natječe za funkciju županice Bjelovarsko-bilogorske županije. Na plakatima uz njeno ime nalaze se i logotipi SDP-a, GLAS-a i HSU-a, čime se naglašava zajednička lista i političko savezništvo.
Plakati ističu kandidatkinju, ali ne sadrže programsku poruku ni najavu konkretnih mjera. Vjerojatno se time cilja da se birači povežu s osobom, a ne s politikom stranke.
Na plakatima zasad bez konkretnih lokalnih poruka
Ni jedna od dviju stranaka zasad nije istaknula konkretne lokalne probleme ili projekte. HDZ koristi nacionalne poruke, dok SDP stavlja u prvi plan kandidatkinju bez dodatnih sadržaja.
Nastavak kampanje vjerojatno će uslijediti iza Uskrsa i pokazat će hoće li se fokus pomaknuti prema konkretnim temama poput zdravstva, školstva, prometne infrastrukture i demografije ili će birači birati temeljem imena i općeg dojma.
Treba reći da, barem za sada, nismo primijetili oglase drugih političkih opcija, poput primjerice HSLS-a koji je prilično utjecajan u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, Domovinskog pokreta, Domina, NL Damira Bajsa, Ivana Beljana iz DHSS-a koji je najavio kandidaturu za gradonačelnika Bjelovara.
Jedan tizer još krije tajnu
U oko nam je upao i jedan plakat s provokativnom porukom ‘Što se čeka.’ U redakciji se pojavila dvojba je li to dio lokalne kampanje za izbore ili, kao što to zadnjih godina nerijetko biva, neka tvrtka ili globalna korporacija pokušava interes građana za izbore iskoristiti za vlastitu promociju, pa se ubacila u kampanju sa vlastitim tizerom. Ako je dio kampanje za izbore, čiji je to tizer, je li vezan za Grad ili Županiju? Možda smo u krivu kada tvrdimo da Domovina, NL Damira Bajsa i drugi još nisu izašli sa svojim plakatima.