Mjesta za parking sve manje, razmišlja se i o onoj najnepopularnijoj mjeri
U bilogorskoj prijestolnici sve je teže pronaći slobodno parkirno mjesto, a gradska vlast ne isključuje ni mogućnost povećanja cijena parkiranja. Iz gradske uprave najavljuju izgradnju podzemne garaže i više mjesta za osobe s invaliditetom, a iako promjena cijena zasad nema, najnepopularnija od svih mjera nije potpuno isključena.
Pitanje o stanju parkiranja u gradu otvorio je Ante Brkljačić (HDZ) na aktualnom satu Gradskog vijeća. Upozorio je na sve izraženiji nedostatak mjesta u centru Bjelovara, pogotovo za osobe s invaliditetom, čiji broj je, zbog novih regulacija, u stalnom porastu.
Na pitanje su odgovorili i pročelnica Kristina Kocur, i gradonačelnik Dario Hrebak (HSLS), koji je istaknuo da gužve u centru nisu rezultat naglog povećanja stanovništva, već navika građana.
„ Imamo 3.500 stanovnika manje nego prije 15 godina, a gužve su veće. Ljudi više ne žele pješačiti ni tisuću metara do centra”, rekao je Hrebak.
Trenutačna cijena parkiranja u centru Bjelovara u prvoj zoni iznosi 0,50 eura po satu, dok u Daruvaru u najskupljoj nultoj zoni iznosi 0,80 eura. Kazna za neplaćeni parking je 3,50 eura, što, prema gradonačelnikovim riječima, većina vozača bez problema riskira.
„Mnogi se ponašaju po principu: „Ako me uhvate, platit ću.“ A ako ne, uštedio sam. To potiče gužve”, poručio je Hrebak.
Kao dugoročno rješenje, Grad planira proširenje naplate na nove ulice tek nakon što se one infrastrukturno urede, a najavio je i veći broj parkirališnih mjesta za osobe s invaliditetom. Kristina Kocur dodala je da je u pripremi izmjena odluke kojom bi se vlasnicima invalidskih kartica omogućilo parkiranje i na „običnim“ mjestima bez naplate.
U sklopu Zelenog centra, čiji se početak gradnje očekuje uskoro, planirana je i podzemna garaža s 150 mjesta, od čega će dio biti prilagođen osobama s invaliditetom. Time bi se rasteretio dio najopterećenijih gradskih ulica.
Grad zasad ne planira povećanje cijena parkiranja, ali Hrebak nije isključio ni tu mogućnost.
„Nije popularno reći, ali možda će tek skuplji parking natjerati ljude da razmisle gdje i kako voze”, zaključio je.