RASPISAN NATJEČAJ Obilaznica duga čak 25 km preporodit će podravsku prijestolnicu, a imat će i četiri traka!
Hrvatske ceste objavile su natječaj vrijedan 960 tisuća eura za izradu idejnog projekta i lokacijske dozvole za novu obilaznicu Koprivnice dugu oko 25 kilometara.
Obilaznica koja se najavljuje već godinama, podsjetimo, trebala bi znatno rasteretiti promet kroz grad, posebice državne ceste D2 i D41 koje prolaze samim središtem Koprivnice. Te prometnice danas preuzimaju i lokalni i tranzitni promet, što izaziva gužve, buku, zagađenje i ne manje bitno, povećava opasnost za sve sudionike u prometu.
Nova cesta trebala bi početi kod Rasinje, proći sjeverno od Koprivnice i ponovno se spojiti na D2 kod Štaglinca. Time bi vozila koja voze smjerom istok–zapad bila preusmjerena izvan grada, a oni koji dolaze sa sjevera i juga koristili bi samo manji dio postojeće D2. Projektom su predviđeni i nadvožnjaci na križanjima sa željezničkim prugama u Rasinji, Koprivničkom Ivancu, Peterancu i Štaglincu.
Prije nego što je definirana ta trasa, stručnjaci su razmotrili više mogućih varijanti obilaznice. Analizirale su se prometne potrebe, utjecaj na okoliš, imovinsko-pravni odnosi i sigurnost prometa. Odabir konkretne trase rezultat je tih analiza i kompromisa između funkcionalnosti, troškova i utjecaja na lokalnu zajednicu.
Buduća obilaznica povezat će se s budućom Podravskom brzom cestom i brzom cestom prema Vrbovcu i Goli. Gradit će se u fazama, najprije kao jednostavna dvosmjerna cesta s križanjima u istoj razini i ograničenjem brzine od 80 km/h, a zatim bi uslijedila dogradnja u brzu cestu s četiri trake, odvojenim smjerovima i čvorištima izvan razine, s maksimalnom brzinom od 100 km/h.
Prema prometnim procjenama, obilaznicu bi, kada bude u punoj funkciji, koristilo oko 2700 vozila dnevno, uključujući znatan udio teretnih kamiona. Te brojke odnose se na 2035. godinu, kada se očekuje da će cesta potpuno preuzeti tranzitni promet iz središta Koprivnice.
Izgradnja koprivničke obilaznice bit će zahtjevna i zbog toga što trasa na više mjesta prelazi naplavne terene i područja s visokim podzemnim vodama, zbog čega će biti potrebna detaljna geotehnička istraživanja. Osim toga, zbog blizine vodozaštitnih zona i ekološki vrijednih područja, moguće su dodatne mjere zaštite okoliša poput prijelaza za divljač i zaštitnih ograda.
Natječaj je trenutno u fazi prethodnog savjetovanja koje traje do 15. srpnja, a nakon toga se očekuje i formalno raspisivanje javne nabave. Drugim riječima, obilaznica je još daleko od same faze izgradnje, a valja spomenuti da ni zemljište još nije otkupljeno. Tek nakon izrade projektne dokumentacije i definiranja precizne trase, Hrvatske ceste će pokrenuti proces parcelacije i otkupa privatnih parcela.
U toj fazi često dolazi do usporavanja zbog imovinsko-pravnih problema i potrebe za izvlaštenjem.
Ako sve bude teklo prema planu, izgradnja bi mogla početi krajem desetljeća, a cesta bi mogla biti puštena u promet oko 2029. godine. Za stanovnike Koprivnice to bi značilo pravi prometni preporod. Manje gužvi, manje buke i sigurnije prometnice, osobito u gradskim četvrtima koje su danas pod najvećim opterećenjem. Stoga nije ni čudo što se izgradnja koprivničke obilaznice smatra jednim od ključnih prometnih projekata u tom dijelu Hrvatske.