Za najskuplju autocestu još nisu ishođene dozvole, a ponude se otvaraju za tjedan dana
Ponude za izgradnju najskuplje autoceste u Hrvatskoj, poddionice Rudine-Slano na A1 prema Dubrovniku, vrijedne 201 milijun eura, otvaraju se 17. srpnja, a Hrvatske autoceste su objavile objašnjenja natječajne dokumentacije, ali i odgovore na 40 pitanja građevinskih tvrtki.
Ključna informacija je da građevinske dozvole za devetkilometarsku trasu još nisu izdane, ali će ih Hrvatske autoceste dostaviti odabranoj tvrtki prije početka radova. Također su potvrdile da imaju osigurana financijska sredstva za izgradnju projekta koji je bio blokiran žalbama pred Državnom komisijom za kontrolu postupaka javne nabave od ožujka.
Poddionica Rudine-Slano prva je od tri planirane dionice na sektoru Rudine-Osojnik koji će ukupno biti dug 29,5 kilometara s cijenom od 25,5 milijuna eura po kilometru. To je znatno više od dosad najskuplje ceste u Hrvatskoj – tri kilometra duge ceste D403 koja je koštala 20 milijuna eura po kilometru.
Ukupni projekt autoceste od Metkovića do Dubrovnika obuhvaća 47 kilometara autoceste u punom profilu i 14,7 kilometara spojnih cesta za vrijednost od 1,2 milijarde eura. Zbog složenosti terena kroz koji će prolaziti trasa, što projektna dokumentacija opisuje kao “konfiguracijski težak teren”, radovi na toj dionici bit će tehnički izazovni.
Građevinske tvrtke postavile su pitanja o različitim aspektima projekta, od dostupnosti građevinskog materijala do uvjeta plaćanja i jamstava. Hrvatske autoceste odbacile su većinu prijedloga izmjena ugovornih uvjeta, među kojima su bili zahtjevi za smanjenjem zadržavanja sredstava s 10 na pet posto, povećanjem dopuštenog udjela podizvođača s 30 na 50 posto i skraćivanjem rokova plaćanja sa 56 na 28 dana.
Odbačen je i prijedlog korištenja engleskog jezika kao službenog jezika ugovora i komunikacije, jer Zakon o javnoj nabavi propisuje hrvatski jezik i latinično pismo.
Ponuditelji su tražili i odgodu natječaja za 30 dana zbog broja pitanja i promjena, što Hrvatske autoceste nisu prihvatile.
Izgradnjom dionice Rudine-Slano započet će završna faza dovršetka autoceste A1 do Dubrovnika, što će omogućiti brže i sigurnije prometno povezivanje najjužnijih dijelova Hrvatske s ostatkom zemlje.