Hoćemo li nagodinu ostvariti nedosanjani san o idealnom vremenu putovanja do metropole?
Postoje realne šanse da iduća godina postane godina u kojoj će stanovnici bilogorske metropole do hrvatske prijestolnice napokon mogli putovati cestom i tračnicama za manje od sat vremena. Podsjetimo, probijanje te magične granice od 60 minuta političari nam obećavaju doslovno desetljećima i nije da se po tom pitanju nije ništa napravilo. Na brzoj cesti od Zagreba do Bjelovara preostaje dovršiti još 12 kilometara od Farkaševca, pri čemu je dobar dio poslova već obavljen.
Nova pruga Gradec-Sveti Ivan Žabno, puštena u promet 2019. godine, omogućila je izravnu vezu Bjelovara sa zagrebačkom željezničkom mrežom. Ta 12,2 kilometra duga pruga ujedno je bila i prva novoizgrađena pruga u Hrvatskoj nakon 52 godine.
Međutim, putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba i dalje traje između sat i 15 minuta i sat i 33 minute po voznom redu, a u praksi i dulje, no najveći krivac za to je debelo kašnjenje radova na dionici pruge Dugo Selo – Križevci.
Prema neslužbenim, ali pouzdanim izvorima, ti bi radovi, nastave li se ovakvim tempom, mogli završiti potkraj iduće godine. Do tada, putujete li vlakom do Zagreba, uvijek je dobro na dnevnoj bazi provjeriti kakvo je stanje s radovima i linijama, s obzirom da se na toj relaciji i gradi i putuje istovremeno.
Usto, očekuje se i u da će u trećem tromjesečju početi obnova pruge Bjelovar – Sveti Ivan Žabno, a nakon tih radova na navedenoj dionici moći će se putovati brzinom od stotinu kilometara na sat, što je u odnosu na sadašnjih 40 km/h također revolucionarno ubrzanje.
Radovi na posljednjoj dionici brze ceste Zagreb-Bjelovar trebali bi završiti u proljeće iduće godine, međutim, i tu ima problema. Također prema neslužbenim, ali kvalitetnim izvorima, izvođač radova zatražit će novu odgodu. Podsjetimo, radovi na toj dionici već su više puta odgađani zbog poplava, visokih podzemnih voda i rasta cijena materijala, a ovoga puta spominje se i izmjena građevinske dozvole, što svakako nosi par dodatnih mjeseci. Već sada se u upućenim krugovima kao rok za dovršetak brze ceste spominje kolovoz u najidealnijem scenariju, prosinac kao realnija varijanta, a 2027. godina kao pesimistična opcija.
Za Hrvatsku je specifično i to što je dionica brze ceste od Vrbovca do Farkaševca godinama nakon dovršetka izgradnje bila zatvorena za promet jer pristupne ceste nisu ispunjavale potrebne uvjete. Nadajmo se da se taj crni scenarij neće ponoviti i na završnoj fazi brze ceste, s obzirom da sa čvorištem u Velikom Korenovu nema prijavljenih problema. S druge strane, čvorište Gudovac je potpuno druga priča, ali o tom potom.
Sve u svemu, trenutno putovanje automobilom od Bjelovara do Zagreba traje oko sat i 12 minuta, uz uvjet da nema prometnih čepova, dok vlakom putovanje traje između sat i 15 minuta do sat i 33 minute, ovisno o liniji i presjedanjima.
Hoće li 2026. godina napokon postati godina u kojoj ćemo vlakom i cestom do Zagreba putovati za manje od sat vremena, pitanje je na koje i dalje ne možemo imati siguran odgovor. Čak ako se ta davna želja ostvari,