Najopterećenija autocesta u Hrvatskoj dobiva treći trak, iz HAC-a naveli točan datum dovršetka radova
Hrvatske autoceste pokrenule su postupak nabave za rekonstrukciju obilaznice grada Zagreba s dogradnjom trećeg voznog traka na dionici Zagreb zapad (Jankomir) – Lučko. Radovi procijenjeni na 42 milijuna eura trebali bi početi sljedeće godine, a završiti najkasnije 15. lipnja 2028. godine, navedeno je u natječajnoj dokumentaciji.
Projekt predviđa kompletan zahvat na 4,5-kilometarskoj dionici gdje će se postojeći dvotračni kolnik proširiti na tri vozne trake u svakom smjeru plus zaustavni trak. Ukupna širina profila autoceste povećat će se s trenutnih 28 metara na 39,5 metara.
“Radovi će se izvoditi pod prometom, uz osiguranje maksimalne sigurnosti i neprekidnog odvijanja prometa te minimalno narušavanje uobičajenih prometnih tokova”, ističu iz HAC-a.
Radovi će se izvoditi u tri smjene, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uključujući vikende i državne blagdane, osim tijekom glavne turističke sezone, dakle od 15. lipnja do 15. rujna.
Izvođač će imati na raspolaganju 540 radnih dana za završetak projekta, što uz spomenuta ograničenja znači da će radovi trajati značajno duže od najavljenih 18 mjeseci.
Umjesto potpunog uklanjanja, postojeća kolnička konstrukcija će se reciklirati. Postojeći slojevi od cementne stabilizacije zdrobit će se i ponovo upotrijebiti kao nosivi sloj debljine 22 centimetra, što je ekološki i ekonomski pametnije rješenje. Nova kolnička konstrukcija bit će deblja – ukupno 72 centimetra umjesto sadašnjih 60, jer će prometno opterećenje biti četiri puta veće od projektiranog.
Novi most umjesto postojećeg
Najveći izazov predstavljat će rekonstrukcija mosta “Dubava”. Postojeći most će se u potpunosti ukloniti, a umjesto njega izgradit će se dva nova mosta i to po jedan za svaki smjer vožnje. Novi mostovi bit će dugi 29 metara i široki 18,95 metara.
“Rekonstrukcija obuhvaća rušenje postojećeg i izgradnju novog mosta Dubava u trupu autoceste, kako bi se postiglo kontinuirano proširenje, ali i ispunili zahtjevi suvremenih tehničkih propisa za konstrukcije”, navodi se u priopćenju HAC-a.
Za vrijeme izgradnje novog mosta, promet će se preusmjeravati preko privremenog mosta koji će se izgraditi uz postojeći. Privremeni most omogućit će brzinu do 80 km/h s dva vozna traka širine 3,5 metara.
Zbog položaja u III. zoni sanitarne zaštite izvorišta Stara Loza i Mala Mlaka, postojeći raspršeni sustav odvodnje zamijenit će se zatvorenim sustavom s četiri separatora za pročišćavanje oborinske vode. Na lokaciji jednog od separatora ugradit će se dodatni tehnički filtar za monitoring buduće dogradnje obilaznice.
HAC ističe da projekt predviđa “zatvoreni sustav kolničke odvodnje, koji je u skladu s važećim, strožim ekološkim standardima i propisima”.
Analiza širenja buke pokazala je da će 36 stambenih objekata biti izloženo razini buke iznad dozvoljenih 50 decibela noću. Postavit će se zidovi za zaštitu od buke ukupne duljine 2,094 kilometra i površine 10.199 četvornih metara, visine od 1,5 do 5 metara.
Dionica će dobiti suvremenu prometnu tehnologiju uključujući promjenjive LED znakove, automatske meteorološke stanice, laserske brojače prometa i video nadzor s automatskom detekcijom incidenata. Treći trak predviđen je tako da se može koristiti za spora vozila i specijalne transporte uz odgovarajuće daljinsko upravljanje.
HAC navodi da rekonstrukcija obuhvaća “modernizaciju prometne opreme i signalizacije te ugradnju automatskog sustava nadzora i analize prometa”.
Postojeće žute natrijeve svjetiljke zamijenit će se LED tehnologijom koja troši višestruko manje struje i automatski će održavati istu razinu osvjetljenja kroz cijeli životni vijek od 100.000 sati.
Iz HAC-a podsjećaju da je Zagrebačka obilaznica puštena u promet 1981. kao autocesta punog profila s dva vozna i jednim zaustavnim trakom u svakom smjeru. Tijekom 44 godine postojanja, uslijed intenzivnog urbanog širenja Zagreba i stalnog rasta tranzitnog i gradskog prometa, postala je najopterećeniji dio hrvatske autocestovne mreže.
“Danas prometni intenzitet znatno premašuje projektirani kapacitet obilaznice, što negativno utječe na protočnost i razinu uslužnosti ovog dijela prometnog sustava”, ističu iz HAC-a.
Kako bi se smanjilo prometno opterećenje i poboljšali uvjeti prometa, Hrvatske autoceste pokrenule su projekt sveobuhvatne rekonstrukcije zagrebačke obilaznice proširenjem kolnika dodavanjem trećeg voznog traka, a dionica Zagreb Zapad – Lučko prva je za koju je raspisan postupak javne nabave.
Prethodno savjetovanje s gospodarskim subjektima završava 22. srpnja, nakon čega slijedi javni postupak odabira izvođača za jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u zemlji.