Obnavlja se cesta kojom tisuće turista svakodnevno dolaze do jedinstvene hrvatske prirodne atrakcije

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hrvatske ceste otvorile su ponude za obnovu dionice D1 Pećani-Jošani u Ličko-senjskoj županiji u vrijednosti do 2,4 milijuna eura, pri čemu su obje prijavljene tvrtke ponudile radove za pola milijuna eura manje od procijenjene cijene.

Stanovnici Pećana i Jošana, kao i tisuće turista koji putuju prema Plitvičkim jezerima, nakon višegodišnjeg čekanja mogu početi brojati dane do obnove ceste koja već dugo predstavlja opasnost zahvaljujući opasnim pukotinama i dubokim kolotrazima. Radovi će omogućiti sigurniju vožnju kroz lička sela i lakši pristup prema nacionalnom parku.

Varaždinska tvrtka Colas Hrvatska ponudila je izvođenje radova za 2,37 milijuna eura, dok je zagrebački Strabag dao ponudu od 2,43 milijuna eura. Obje su ponude značajno ispod procijenjene vrijednosti od 3,3 milijuna eura, što će omogućiti uštedu Hrvatskim cestama.

Izvršitelj će biti poznat nakon završetka postupka javne nabave. Radovi će obuhvatiti 9,4 kilometra ceste od raskrižja s lokalnom cestom L59064 kod Pećana do Srpske pravoslavne crkve Svetog Save u Jošanima. Nova kolnička konstrukcija omogućit će sigurnu vožnju brzinom do 80 kilometara na sat.

Posebno će biti olakšan javni prijevoz jer će autobusna stajališta, jedno na početku trase, po dva u Pećanima i Jošanima, dobiti nova sigurnosna rješenja. Projektom je predviđena i rekonstrukcija postojećeg nogostupa na početku zahvata.

Kompletno će se obnoviti prometna signalizacija, uključujući horizontalne oznake na kolniku i vertikalne znakove koji upućuju prema Plitvičkim jezerima i drugim odredištima.

Novi sustav odvodnje uključuje 3,1 kilometar asfaltnih rigola koji će efikasno uklanjati oborinsku vodu s kolnika. Na dva manja propusta, na početku trase i u središnjem dijelu, sanirat će se betonski hodnici koji su trenutno u lošem stanju. Ovo je posebno važno u ličkom kraju gdje su česte obilne oborine.

Postojeći istrošeni asfalt uklonit će se strojnim glodanjem u debljini od najmanje četiri centimetra. Umjesto njega postavit će se novi nosivo-izravnavajući sloj od asfaltbetona debljine četiri centimetra te novi habajući sloj iste debljine.

Širina kolnika ostat će nepromijenjena – 6,6 metara s dva prometna traka. Cesta zadržava postojeću geometriju s najmanji radijusom zavoja od 273 metra, što odgovara projektnoj brzini.
Rokovi izvođenja i detalji ugovora bit će poznati nakon završetka postupka javne nabave i potpisivanja ugovora s odabranim izvršiteljem.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!