Rebrending – Mladost vs Dinamo. Prva ili treća liga? Uspjet će oni koji su spremniji na prilagodbu.
Svoju četvrtu prvoligašku sezonu prije nekoliko je dana započela juniorska momčad Mladosti. Igrali su mladi „Redsi“ najprije u Osijeku, a potom na svom igralištu Brdo dočekali GNK Dinamo.
Oni koji su bili na tim utakmicama, poglavito ovoj protiv Dinama, mogli su zorno vidjeti u čemu je razlika između igranja u najelitnijem razredu, koji igraju juniori Mladost, od onog trećerazrednog u kom već godinama igraju seniori dvaju bjelovarskih klubova, Mladosti i Bjelovara, bezuspješno pokušavajući iskoračiti iz trećeg u drugi nogometni razred.
Jer, u malenim Ždralovima vidjeli smo istinsku nogometnu kremu – gotovo cijelu hrvatsku U-19 reprezentaciju (Dinamov juniorski sastav), njihova trenera, bivšeg reprezentativca, Jerka Leku, Španjolca Alberta Capellasa, dugogodišnjeg voditelja Barcelonine, a danas voditelje Dinamove nogometne škole. Ždralovi, Bjelovar i NK Mladost uistinu mogu biti ponosni na svoje juniore koji im dovode takve nogometne zvijezde.
Potaknulo nas je to nakratko ponovno i na razmišljanje o ideji sjedinjenja dvaju bjelovarskih klubova, NK Bjelovara i NK Mladosti, s ciljem konačnog proboja u viši rang natjecanje. Jer, igrati u najvišem rangu nosi sa sobom potpuno drugačiji ugođaj i perspektivu, u to smo se na utakmici juniora ponovno uvjerili.
Gdje je stalo s tim sjedinjenjem nitko ne želi otkrivati, ali jedan detalj s utakmice prve juniorske hrvatske lige između Mladosti i Dinama, upao nam je u oči.
Na plakatu za tu utakmicu više nema Ždralova. Igraju Mladost vs Dinamo. Gdje? STADION BRDO. Nije više NK Mladost Ždralovi, nije više stadion Brdo u Ždralovima.
Bolji poznavatelji upravljanja robnim markama ili ti na čistom hrvatskom – brendovima, odmah bi postavili pitanje, je li to na sceni rebrendiranje NK Mladosti. Štoviše, jedino mjesto koje se spominje na plakatu je Grad Bjelovar, i to kao sponzor.
Logično da ne može biti logičnije. Snažne robne marke, a juniori NK Mladosti to jesu, uvijek se vežu uz druge jake robne marke. A Grad Bjelovar je kao robna marka pravi gigant u odnosu na robnu marku Ždralovi. Koliko god to možda smetalo stanovnike tog naselja, uspješni juniori NK Mladosti, njihovo vodstvo, a zasigurno i njihov šef Renato Radić, bolje se osjećaju kad negdje u Osijeku ili Zagrebu ne moraju objašnjavati gdje su ti Ždralovi. Budimo realni i Osijek i Zagreb i Split i Rijeka imaju veće benefite kad im u goste dolazi Mladost iz Bjelovara, nego Mladost iz Ždralova. Mladost iz Bjelovara privlači više gledatelja nego Mladost iz Ždralova. Jednako tako lakše privlači i sponzore, pozornost i respekt HNS-a, sudaca, ali i šire sportske javnosti. I na kraju krajeva, taj klub financiraju Renato Radić (Prima) i Grad Bjelovar, a ne Ždralovi. Znamo da zvuči grubo, ali tako je to u tržišnoj ekonomiji. Zato puna potpora rebrendingu, ukoliko spomenuti plakat jest dio tog procesa.
Stoga, sve čemu smo svjedočili na najpoznatijem bjelovarskom brdu ove srijede (20. kolovoza) dokaz je da spomenuta fuzija itekako imala smisla.
Drugo je pitanje tko će u tom procesu sjedinjenja imati bolje karte, NK Bjelovar ili NK Mladost. To će ovisiti prije sveg o tome tko će u taj proces ući s više spremnosti na prilagodbu, sportskog i upravljačkog uspjeh.
Sudeći po onome što sada vidimo, NK Mladost je spremna na prilagodbe i želi spremna dočekati sjedinjenje, ukoliko, odnosno kada do njega dođe.
Dodajmo tome i podatak da je prvo kolo SuperSport Druge NL Mladost otvorila pobjedom, a NK Bjelovar teškim porazom.