Zbog vidri i obične lisanke 30 km buduće slavonske autoceste mora na dodatni test koji će trajati mjesecima

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Ministarstvo zaštite okoliša naložilo je Hrvatskoj cestama detaljnu studiju utjecaja na okoliš za planiranu dionicu autoceste A3 od Našica do Pleternice. Autocesta od gotovo 30 kilometara stoga će morati proći glavnu ocjenu prihvatljivosti prije izgradnje.

Glavna ocjena prihvatljivosti složen je postupak u kojem stručnjaci detaljno istražuju hoće li autocesta ugroziti zaštićene vrste životinja i biljaka te njihova prirodna staništa. Ministarstvo mora dobiti dokaze da se autocesta može izgraditi bez značajne štete po prirodu. Postupak može potrajati mjesecima, a javnost će moći sudjelovati davanjem komentara kada se objavi studija.

Nova dionica će biti duga točno 28,1 kilometar i protezat će se od čvorišta Gradac kod Našica do čvorišta Pleternica. Brza cesta imat će dva prometna traka u svakom smjeru širine 3,5 metara plus rubne trake, projektirana je za brzinu od 100 kilometara na sat. Graditelji će morati postaviti pet čvorišta te brojne mostove, nadvožnjake, vijadakte, tunele i propuste. Trasa prolazi kroz Osječko-baranjsku i Požeško-slavonsku županiju, dijelom preko obradivih površina i šuma.

Problem je što se autocesta planira kroz tri zaštićena prirodna područja, a to su Livade kod Čaglina, područje Lonđa-Glogovica-Breznica te blizu Šuma na Dilj gori. Tu žive strogo zaštićene životinjske vrste poput vidre i obične lisanke (zaštićena slatkovodna školjka), kao i rijetke biljne vrste kiseličin vatreni plavac i močvarna riđa. Trasa prelazi preko nizinskih košanica s rijetkim travama i vodnih tokova s posebnom vegetacijom.

Sada slijedi izrada detaljne studije glavne ocjene, što uključuje terenska istraživanja populacija ugroženih vrsta. Tek nakon što Ministarstvo odobri ovu studiju, Hrvatske ceste moći će nastaviti s postupkom dobivanja građevinske dozvole, a do početka gradnje mogu proći još godine.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!