Zabrana mobitela u školama: Ravnateljica otkrila kako to izgleda u praksi
Već danima traje javna rasprava o prijedlogu zabrane korištenja mobitela u školama. Tema je to koja izaziva podijeljena mišljenja, dok jedni ističu prednosti veće koncentracije i smanjenja nasilja, dok drugi upozoravaju na potrebu da djeca imaju pristup tehnologiji i mogućnost kontaktiranja roditelja.
Grad Zagreb nedavno je poslao preporuku svim osnovnim školama da se mobiteli ne koriste tijekom cijelog boravka učenika u školi, uključujući i nastavu i odmore. Preporuka bi se trebala razmatrati na učiteljskim vijećima, vijećima roditelja i vijećima učenika, a zatim unijeti u kućni red.
Dok se u Zagrebu tek priprema teren, I. osnovna škola u Bjelovaru ovu praksu provodi već dvije godine. Ravnateljica škole Martina Supančić objašnjava da je odluka donesena zbog sve većih problema povezanih s korištenjem mobitela među djecom.
„Bilo je jako puno problema vezanih za mobitele – od vršnjačkog nasilja, preko online nasilja, do situacija koje su tražile učestale intervencije škole. Osim toga, djeca su provodila previše vremena uz mobitele umjesto da se međusobno druže, što je posebno došlo do izražaja nakon pandemije,“ istaknula je ravnateljica.
Odluka nije bila jednostavna, no podržali su je i roditelji i učitelji.
„U dogovoru s nastavnicima i uz podršku vijeća roditelja odlučili smo prije dvije godine zabraniti korištenje mobitela za vrijeme nastave i odmora. U početku su djeca negodovala, ali s vremenom su i sama shvatila da im je to donijelo puno koristi. Danas se više druže, razgovaraju i razvijaju odnose,“ kazala je Supančić.
Škola nije željela učenike samo ograničiti, nego im je ponudila i alternativu. Zahvaljujući jednom projektu financiranom od strane Ministarstva, nabavljeni su stolni nogomet, stolni hokej i stolna košarka, kako bi se odmori provodili aktivnije i sadržajnije.
„Djeca su prije većinom bila na mobitelima. Danas za vrijeme odmora igraju društvene igre i druže se, što je puno ljepše i zdravije za njihov razvoj,“ dodala je ravnateljica.
Zabrana nije apsolutna, mobiteli su dopušteni u posebnim situacijama.
„Učenici mogu koristiti mobitele u obrazovne svrhe, ali isključivo pod nadzorom učitelja. Isto tako, postoje djeca koja zbog zdravstvenih razloga trebaju mobitel, primjerice učenici s dijabetesom kojima su uređaji za mjerenje šećera povezani s mobitelom. Naravno, nakon završetka nastave djeca mobitele koriste normalno,“ pojasnila je Supančić.
Prema njezinim riječima, nakon uvođenja zabrane uočene su pozitivne promjene.
„Smanjilo se vršnjačko nasilje i cyber nasilje, a roditelji, učitelji i učenici danas imaju pozitivna iskustva. Sve u svemu, bila je to dobra odluka,“ zaključila je ravnateljica.
Dok se u Zagrebu tek otvara rasprava, primjer I. osnovne škole u Bjelovaru pokazuje da zabrana može biti uspješno provedena, uz suradnju svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.