Izgradnja brze ceste Bjelovar – Virovitica napreduje, ali puževim korakom. Evo kakvo je stanje po dionicama

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hrvatske ceste već godinama grade brzu cestu od Zagreba prema Bjelovaru pa dalje prema Virovitici, a projekt koji je formalno započeo u travnju 2009. godine kao autocesta, postao je već legendaran po obaveznim višegodišnjim kašnjenjima na svakoj od mnogobrojnih dionica.
Dok se dovršetak dionice prema Bjelovaru očekuje najranije u rujnu iduće godine, od tri dionice između Bjelovara i Virovitice samo jedna se gradi, druga čeka natječaj već godinu dana, a za treću se tek otkupljuje zemljište. Novost je da je Ministarstvo zaštite okoliša pokrenulo postupak za posljednju dionicu, onu od Virovitice do mađarske granice.

Zadnji puta slavilo se u travnju 2019. godine kada je u promet puštena poddionica od čvorišta Vrbovec 2 do Farkaševca u koju je, kada se sve zbroji, uloženo 349 milijuna kuna. To je jedina dionica brze ceste DC12 koja je u potpunosti završena i otvorena za promet, iako ne i za teretni promet, što je također jedna neugodna specifičnost.

Veliko kašnjenje

Od ukupno 17 kilometara ove dionice, prvih pet je formalno završeno, ali to vozačima ništa ne znači jer ne mogu koristiti taj dio. Preostalih gotovo 12 kilometara biti će završeno znatno kasnije nego što je bilo planirano. Rok je pomaknut na rujan 2026. godine, a moguća su i daljnja kašnjenja.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković objasnio je u rujnu ove godine da je do kašnjenja došlo zbog dodatnih radova povezanih s regulacijom vodotoka i podizanjem visine kolnika, što je tehnički zahtjev povezan s pravilnim protokom vode. Radovi su usporeni i zbog obilnih oborina i poplava između studenog 2023. i travnja 2024. godine. Dionicu gradi ugledna građevinska tvrtka Kamgrad, ali ta tvrtka do sada se bavila visokogradnjom, a ne niskogradnjom.

Za dionicu Bjelovar – Bulinac dužine oko deset kilometara potpisan je prije više od godinu dana ugovor s konzorcijem Zagorje-gradnja i Texo moliora vrijedan 56 milijuna eura, ali radovi nisu započeli zbog imovinsko-pravnih postupaka.

Cijene zemljišta kreću se od 4 do 5 eura po kvadratnom metru, pri čemu zemljište standardno dostiže cijenu od 3,13 eura po metru plus od 80 centri do 1,96 eura za usjeve i stabla. U tijeku su i arheološka istraživanja, a sam datum početka izgradnje je nepoznat.

Bulinac – Špišić Bukovica: čeka natječaj

Najviše kasni dionica Bulinac – Špišić Bukovica, ujedno i najdulja pojedinačna dionica od gotovo 30 kilometara, koja je ključna za spajanje dvaju krajeva projekta. U ožujku su iz Virovitičko-podravske županije najavljivali su da bi raspisivanje natječaja trebalo biti do kraja 2024. godine, dok bi svi radovi trebali biti izvedeni do 2027. godine. Do kraja studenog 2025. natječaj nije raspisan, što znači kašnjenje od gotovo godinu dana u odnosu na najavljene rokove.

Dionica brze ceste od Špišić Bukovice do Virovitice duga oko 5,6 kilometara trebala bi biti gotova do kraja godine. Vrijednost projekta je 28,9 milijuna eura.

Radove na čvorištu izvodi tvrtka Osijek-koteks, a dionicu Špišić Bukovica – Virovitica grade tvrtke Colas i Geotehnika. Prema planovima investitora i izvođača iz ožujka ove godine, završetak radova na čvoru Virovitica očekivao se u lipnju, što znači da i ova dionica kasni otprilike pola godine.

Nova dionica: Terezino Polje – granica s Mađarskom

Usred problema s drugim dionicama, Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije pokrenulo je 14. studenog postupak procjene utjecaja na okoliš za dionicu od čvora Terezino Polje do granice Republike Mađarske.

Radi se o gotovo tri i pol kilometara četverotračne ceste između Općine Lukač i graničnog prijelaza, projektirane za brzinu od 100 kilometara na sat. Građani će moći sudjelovati na javnoj raspravi o studiji utjecaja na okoliš, koja ne može biti kraća od 30 dana. Detalji o vremenu i mjestu javne rasprave bit će objavljeni na internetskim stranicama Ministarstva.

Brza cesta DC12 ukupno je duga oko 94 kilometara, procijenjene vrijednosti je 332 milijuna eura. Kada bude u cijelosti izgrađena, trebala bi znatno skratiti vožnju od Virovitice do Zagreba sa sadašnjih dva i pol sata. Bjelovarčani će pak na putovanju do metropole ušparati dodatnih deset do 15 minuta.

No, s obzirom na trenutnu dinamiku izgradnje – gdje najduža dionica čeka natječaj već godinu dana, za drugu se tek otkupljuje zemljište, treća kasni godinu dana, a četvrta će biti gotova tek u rujnu 2026. – taj cilj čini se još uvijek daleko.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!