Doktorica s bjelovarske hitne upozorava: Električni romobili nisu igračke, evo zašto su opasni
– Ponekad se dogodi na dijete uslijed pada dobije samo lakše tjelesne ozljede u smislu ogrebotina, kontuzija i slično, no svjedočili smo i težim pa i vrlo teškim tjelesnim ozljedama. Unazad mjesec jedno dijete je prilikom pada s romobila zadobilo prijelom ključne kosti, a 21. lipnja je na Rebro zaprimljena jedna djevojčica iz Bjelovara s vrlo teškom tjelesnom ozljedom krvarenja u glavi o čemu su pisali mediji – upozorava specijalistica hitne medicine bjelovarske bolnice Iva Plevnik Žaja dodajući kako su, nasreću, i dalje najčešće lakše tjelesne ozlijede kao što su različite veće ili manje ogrebotine, nagnječenja i kontuzije, no kako se događaju i prijelomi, kao i ozljede glave koje su najopasnije.
Različite ozljede
– Kada dođe do ozljeda glave, to je veliki problem jer pacijenti završavaju u jedinicama intenzivnog liječenja, a ponekad je potrebno i neurokirurško liječenje. Kada je riječ o prijelomu, oporavak traje i po nekoliko tjedana. Ponekad su prijelomi takvih da zahtijevaju operativno liječenje, kasnije i rehabilitaciju i fizikalne terapije, a ponekad su nešto lakši pa zahtijevaju samo imobilizaciju kroz nekoliko tjedana i višestruke kontrole traumatologa – pojašnjava naša sugovornica dodajući kako bi bilo idealno kada roditelji manjoj djeci električne romobile uopće ne bi ni kupovali, a ako ih već kupe, potreban je razgovor jer djeca još uvijek nisu svjesna potencijalnih opasnosti.
– Po ulicama viđamo da električne romobile voze djeca od 8, 9, ili 10 godina, vrlo često se na jednom romobilu voze njih dvoje, a isto tako je posve uobičajeno na romobilu vidjeti djecu bez kaciga. To je loše. Ako već svom djetetu kupite romobil, kacige su obavezne. Čak i nakon nedavnih nesreća, na ulicama vidimo da se djeca voze bez kaciga, vrlo često vidimo da uopće ne paze, da jure, da se zaletavaju i u druge prolaznike, a tu nastaju problemi. Osim što mogu sebe ozlijediti, ozlijediti mogu i druge. Upravo zato odrasli moraju biti svjesni da električni romobili nisu igračke, a to znanje kroz razgovor moraju prenijeti na svoju djecu kako bismo izbjegli što više nesreća – zaključuje doktorica Plevnik Žaja.
Jasna pravila
Podsjetimo, Zakon o sigurnosti prometa na cestama donosi niz pravila čije bi poštivanje trebalo smanjiti broj nesreća. Prema zakonskim odrednicama, električnim romobilima smiju upravljati osobe koje su navršile 14 godina, a na njima se smije prevoziti samo osoba koja njime upravlja i to maksimalnom brzinom od 25 kilometara na sat. Prema Zakonu, na glavi je obavezna zaštitna kaciga, po mraku su obavezna upaljena svjetla, a električnim romobilom se ne smije upravljati sa slušalicama u ušima.
Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.