Prometni stručnjak upozorava, ovo je pet zabrinjavajućih prometnih lokacija u našem gradu
U posljednje vrijeme primjećujemo sve veći broj vozila u gradu, što sa sobom nosi i povećanu nesigurnost na cestama uslijed nedovoljnog poznavanja prometnih propisa i znakova. To, nažalost, može dovesti do prometnih nesreća.
Posebno zabrinjava činjenica da se određene lokacije iznova pokazuju kao problematične za vozače. Kroz razgovor s Borom Rudićem, voditeljem i predavačem prometnih propisa u Autoškoli Formula izdvojili smo pet crnih točaka u gradu Bjelovaru.
„Kockasti kružni tok“
Jedno od bjelovarskih raskrižja koje uvijek izaziva rasprave među vozačima jest i ono na križanju Masarykove, Rusanove, Slavonske i Ulice 108. puka. Riječ je u ulazu u tzv. kružni tok, koji to zapravo i nije.
– Oni koji dolaze iz smjera Slavonske ceste i skreću desno često misle da imaju prednost iz navike. Međutim, oni zaista imaju prednost u odnosu na vozila koja dolaze iz Masarykove ulice, jer su obje ceste iste važnosti. Masarykova ulica i Ulica Ferde Rusana (iz smjera Lidla) su sporedne ceste i tu se primjenjuje pravilo desne strane. Međutim, ako se Ulicom Ferde Rusana dolazi iz smjera crkve, tada ona postaje glavna cesta i vozači koji skreću lijevo ili idu ravno imaju prednost. Ipak, mnogi voze po navici, ne obraćajući pažnju na stvarna pravila. Drugi problem su vozači koji dolaze od autobusnog kolodvora. Često misle da mali otok na cesti ima neko posebno značenje, iako ga zapravo nema. Ne smije se s sporedne ceste ući i stati ispred otoka, iako to mnogi rade. To je ozbiljna greška – pojašnjava Rudić koji je ujedno i instruktor svih kategorija u autoškoli.
Križanje Ulice Krste Frankopana i Ulice Otona Kučere
Ukoliko se vozite iz smjera Velikih Sredica, odnosno Ulicom Krste Frankopana i poželite skrenuti lijevo u Ulicu Otona Kučere također ćete naići na problem. Naime, proći ćete kroz crveno svjetlo na semaforu.
– Ako vozite od Velikih Sredica i skrećete lijevo prema vatrogasnom domu, upali vam se zeleno za ravno, što znači da možete nastaviti ravno bez problema. Međutim, vi morate skrenuti lijevo. U tom slučaju, za lijevo skretanje ostaje crveno, dok ostali vozači prolaze. Čak i kandidati na vozačkom ispitu moraju proći na crveno jer, ako bismo čekali drugačiju situaciju, možda nikada ne biste ni prošli raskrižje – govori Rudić te pojašnjava kako navedeni semafor nema svrhe jer ulica iz suprotnog smjera ima semafor.
Raskrižje kod suda
Jedno od problematičnijih raskrižja u Bjelovaru nalazi se kod suda, odnosno na spoju Trga Hrvatskog sokola i Šetališta dr. Ivše Lebovića. Kao problem ističe se lijevo skretanje, naime zeleno svjetlo prekratko traje, a nakon što se propuste sva ona vozila koja idu ravno ostane svega par sekundi za skretanje u lijevo.
Križanje Zaobilaznice i Ul. Velike Sredice
Ovo T-raskrižje poznato je po lošoj preglednosti, ali i po otežanom uključivanju s obilaznice prema Velikim Sredicama.
– Tamo bi svakako trebalo napraviti ili kružni tok ili postaviti semafore, jer je trenutačno gotovo nemoguće sigurno izaći. Situacija je dodatno pogoršana otkako su kamioni, zbog zabrane prolaska kroz centar grada, preusmjereni upravo na tu obilaznicu, gdje također moraju skretati lijevo.
Na tom raskrižju često dolazi do velikih i nepotrebnih gužvi. Najbolje rješenje bilo bi izgraditi kružni tok, osobito jer se radi o pravcu prema Velikom Korenovu. Problemi nisu prisutni samo za vozila koja skreću lijevo, nego i za ona koja idu desno.
Kada kamion skreće lijevo, on potpuno zaklanja preglednost vozačima koji skreću u desno. Iako bi vozilo koje ide desno teoretski moglo proći, zbog kamiona koji čeka na skretanje lijevo, vidljivost je izrazito loša i prolazak postaje vrlo rizičan – govori instruktor.
Križanje Ulice Matice hrvatske i Trga Stjepana Radića
Iako su prometna pravila vrlo jasna vozači na ovoj lokaciji često čine veliku grešku, a sličnih raskrižja kao što je još par mjesta u gradu.
– Vozači često gledaju samo gornji znak koji označava da se nalazimo na cesti s prednošću prolaska. Međutim, ne gledaju dopunsku ploču koja kazuje da cesta s prednošću prolaska ide desno, ukoliko dolazimo iz smjera Ulice Matice hrvatske, tada se primjenjuje pravilo desne strane – pojašnjava instruktor, dodavši kako se znakovi uvijek čitaju odozdo prema gore, a u gradu ovakvih slučaja ima nekoliko, stoga treba biti posebno oprezan.
Ovo su samo neke od istaknutih crnih točaka u prometu grada Bjelovara, a ima ih i još. Stoga se vozači pozivaju na oprez i poštivanje prometnih propisa te gledanje prometnih znakova.