Čelnik komunalne tvrtke o odvozu otpada u špici: Dajte nam dobar prijedlog, odmah ćemo ga prihvatiti
Problem odvoza otpada u Bjelovaru već je godinama konstanta, osobito u stambenim naseljima gdje ranojutarnji dolasci kamiona Komunalca stvaraju prometne čepove u najnezgodnijim trenucima. Dok se građani žale na bučna jutra, buđenje djece i nervozu na cestama, iz gradske komunalne tvrtke poručuju da razumiju nezadovoljstvo, ali i da nemaju čarobno rješenje.
Kako je pojasnio Josip Heged, član Uprave Komunalca, problem je kompleksan jer količine otpada iz godine u godinu rastu, a uz miješani otpad prikuplja se i onaj odvojeni, što povećava broj ruta i dodatno opterećuje sustav. Kamioni se, kaže, ne šalju rano jer nekome to tako odgovara, nego zato što jednostavno ne postoji dovoljno „mirnih“ termina tijekom dana kada bi se otpad mogao pokupiti bez zastoja i bez smetnji.
Iako se često govori o buci, Heged naglašava da je glavni problem zapravo promet. Kao primjer navodi ulicu Matice hrvatske, klasičnu jednosmjernu ulicu s parkiranim automobilima, gdje svaki ulazak komunalnog vozila znači stvaranje kolone.
Komunalac, tvrdi, pokušava slagati rute tako da izbjegne kritična vremena i najopterećenije ulice, ali nije uvijek moguće svima udovoljiti. U nekim su naseljima, nakon pritužbi, rute i vrijeme odvoza već mijenjani.
No, kako kaže Heged, previše je prigovora, a premalo konkretnih prijedloga. Zato je i otvoreno poručio građanima.
„Suština priče – pa dajte vi neki prijedlog. Ako imate bolju ideju, dajte je, potpišemo i riješimo u trenu“, poručio je Heged.
Drugim riječima – kritika je dobrodošla, ali bez jasnog prijedloga teško je unaprijediti sustav koji istovremeno treba biti učinkovit, diskretante da neometa promet.
Heged je upozorio da su svi ponuđeni termini za odvoz, od ranog jutra do podneva i večeri, već testirani i svaki ima svojih mana: ranojutarnji odvoz izaziva pritužbe, dnevni stvara smrad, osobito ljeti, a večernji nije moguć zbog higijenskih i logističkih ograničenja. Zaključuje kako su voljni mijenjati raspored, ali tek kad netko ponudi realan i provediv prijedlog.