Uskoro ćemo nedvojbeno znati na čemu trgovci žele oderati, a koji su artikli stvarno jeftini
Od 15. svibnja sve trgovine u Hrvatskoj morat će uvesti potpuno novi sustav označavanja cijena. Prema odluci Vlade Republike Hrvatske, trgovci će biti obvezni uz trenutnu cijenu proizvoda istaknuti i tzv. “dodatnu cijenu”, koju su primjenjivali na dan 2. svibnja 2025.
“Dodatna cijena” zapravo predstavlja referentnu cijenu s kojom će potrošači moći uspoređivati trenutne cijene. To konkretno znači da će kupci kod svakog proizvoda vidjeti dvije cijene – onu koja trenutno vrijedi i onu koja je vrijedila 2. svibnja ove godine. Na ovaj način, građani će odmah moći uočiti je li neki proizvod poskupio ili pojeftinio te za koliko.
Mjera se odnosi na sve trgovce na malo u Hrvatskoj, bez obzira na veličinu, a obuhvaća proizvode iz kategorija hrane, pića, kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletnih potrepština i proizvoda za kućanstvo.
Uz to, veliki trgovački lanci (supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice i Cash&Carry) bit će obvezni svakodnevno objavljivati ažurirane cjenike u digitalnom obliku na svojim mrežnim stranicama, i to najkasnije do 8:00 sati ujutro.
Ministarstvo gospodarstva ističe kako je cilj ovih mjera povećanje transparentnosti na tržištu te zaštita ekonomskih prava potrošača.
“Potrošači će konačno imati jasan alat kojim mogu pratiti promjene cijena i donositi informirane odluke prilikom kupnje,” navodi se u obrazloženju Odluke.
Udruge za zaštitu potrošača već duže vrijeme traže upravo ovakve mjere povećane transparentnosti na tržištu. Nova pravila stupaju na snagu 15. svibnja, a nadzor nad njihovom provedbom obavljat će nadležne inspekcije.