Butković Bjelovarčanima: Stvarno ćete moći vlakom do metropole ispod sat vremena, samo da ovo završi. A onda još i ovo

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Za stanovnike Bjelovara i okolice, jedna od najvažnijih najava tijekom današnjeg predstavljanja prvog elektrobaterijskog vlaka u Hrvatskoj bila je ona ministra Olega Butkovića i predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića o putovanju vlakom od Bjelovara do Zagreba ispod sat vremena.

– Nakon cjelovite obnove cijele dionice pruge prema Zagrebu, vrijeme vožnje bit će ispod sat vremena, najavio je Ukić, napominjući da je današnje promotivno putovanje trajalo sat i 15 minuta.

Ministar Butković potvrdio je da je u tijeku veliki investicijski ciklus obnove i modernizacije željezničke infrastrukture vrijedan gotovo milijardu i pol eura, koji se financira uz pomoć europskih fondova i kredita Europske investicijske banke.

– Trenutno se obnavlja dio pruge između Vrbovca i Dugog Sela, a do kraja godine trebali bi završiti radovi na toj dionici. Ono što je posebno važno za Bjelovarčane jest da već ove godine kreću radovi na dionici od Svetog Ivana Žabnog do Bjelovara u duljini od 18 kilometara, istaknuo je Butković.

Ministar je naglasio da je Ministarstvo uspjelo uvrstiti i tih 18 kilometara pruge u investicijski ciklus obnove lokalnih i regionalnih pruga kojeg financira Europska investicijska banka, što je ključno za dovršetak cijelog željezničkog koridora prema Bjelovaru.

Tri faze modernizacije

Za potpunu modernizaciju pruge između Zagreba i Bjelovara potrebno je završiti još dvije od ukupno tri ključne dionice. Prva je Dugo Selo – Križevci gdje su radovi u završnoj fazi. Druga je Gradec – Sveti Ivan Žabno gdje je nova pruga otvorena prije nekoliko godina. Treća i posljednja je Sveti Ivan Žabno – Bjelovar gdje radovi počinju ove godine.

– Po završetku radova na posljednjoj dionici, putnici će od Bjelovara do središta Zagreba stizati za manje od sat vremena, što je izvrsno jer tada smanjujemo i pritisak na cestu, a ljudi mogu doći u sam centar grada brže nego ikad prije, objasnio je ministar.

Paralelno s obnovom infrastrukture, HŽ Putnički prijevoz intenzivno radi na modernizaciji voznog parka. Predstavljanjem prvog elektrobaterijskog vlaka, Bjelovarčani su dobili priliku vidjeti i kakvi će vlakovi voziti na relaciji prema Zagrebu.

– U tijeku je postupak javne nabave za još 13 novih vlakova, od kojih su četiri elektrobaterijska, četiri baterijska i pet elektrodizelskih. Vjerujemo da će uskoro biti potpisan ugovor, pa će ovi vlakovi stizati tijekom 2027. i 2028. godine, najavio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Što to znači za Bjelovarčane?

Za stanovnike Bjelovara, ova ulaganja znače mnogo više od samog smanjenja vremena putovanja. Povećat će se mobilnost i mogućnosti zapošljavanja u Zagrebu uz život u Bjelovaru, smanjit će se gužve na cestama uz ekološki prihvatljiviji način prijevoza. Putnici će imati pouzdaniji i ugodniji prijevoz modernim vlakovima, a za cijeli kraj očekuje se gospodarski razvoj i bolja povezanost Bjelovara s ostatkom Hrvatske.

Župan Bjelovarsko – bilogorske županije Marko Marušić naglasio je da će bolja željeznička povezanost značajno utjecati na kvalitetu života građana, a gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak podsjetio je kako je grad dugo čekao na značajnija ulaganja u željezničku infrastrukturu.

Kada možemo očekivati putovanje ispod sat vremena?

Iako precizan datum završetka svih radova nije specificiran, iz izjava ministra Butkovića može se zaključiti da bi kompletna obnova pruge mogla biti završena u naredne dvije do tri godine, pod uvjetom da radovi na dionici Sveti Ivan Žabno – Bjelovar krenu ove godine i teku prema planu.

Do tada, putnicima ostaje strpljenje zbog radova i povremenih zamjenskih autobusnih linija, no s jasnom perspektivom da će uskoro imati znatno bolju povezanost sa Zagrebom.

– Molimo još malo strpljenja za sve uvjete putovanja, poručio je Ukić, dodavši da je već ovo odličan početak jer dolaze novi vlakovi i obnavljaju se pruge.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!