Motociklisti u smrtonosnoj opasnosti: Ovo su najčešće pogreške koje ih koštaju života!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

S dolaskom ljepšeg vremena na ceste izlazi sve veći broj motociklista i mopedista. Nažalost, uz užitak vožnje dolazi i povećani rizik od prometnih nesreća. Iako podaci za 2024. godinu bilježe blagi pad smrtnosti ove kategorije sudionika u prometu, broj stradalih i dalje je zabrinjavajuće visok.

Tijekom 2024. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradala 71 osoba na mopedima i motociklima, što je smanjenje u odnosu na 76 poginulih iz 2023. godine pad od 6,6 posto. Ipak, gotovo svaka treća osoba poginula na hrvatskim cestama upravo je vozač ili putnik na motociklu ili mopedu. Taj podatak ukazuje na ozbiljan problem sigurnosti ove skupine u prometu.

Vozači i putnici na dva kotača često postaju žrtve nepažnje drugih sudionika u prometu, posebice vozača osobnih automobila. U mnogim slučajevima oduzima im se prednost, ne vodi se računa o njihovoj prisutnosti prilikom prestrojavanja i skretanja, a motociklisti se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“.  Osim toga, vozači automobila nerijetko ne koriste pokazivače smjera ili podcjenjuju mogućnosti ubrzanja motocikala, što dodatno povećava rizik od nesreća.

Međutim, odgovornost nije isključivo na drugima. Statistika iz proteklih pet godina (2020. – 2024.) pokazuje da su vozači motocikala i mopeda skrivili čak 60 posto prometnih nesreća u kojima su sudjelovali. Još je alarmantniji podatak da su više od dvije trećine tih nesreća (70,8 %) završile smrtnim ishodom.

Najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda koje dovode do nesreća uključuju vožnju brzinom većom od dopuštene, nepoštivanje prometnih traka, nenošenje zaštitne kacige, pretjecanje u opasnim uvjetima te vožnju između zaustavljenih vozila u koloni. Mnogi voze tehnički neispravna ili neregistrirana vozila, a nerijetko se za upravljačima nalaze i prije stjecanja prava na vožnju. Dodatni rizik predstavljaju i mopedi na kojima su uklonjene tvorničke blokade, čime se povećava njihova brzina iznad dopuštene granice od 45 km/h.

Zbog svega navedenog, iz policije i prometnih stručnih službi dolazi niz preporuka za sigurniju vožnju:

Prije svake vožnje preporučuje se očistiti vizir, staviti i pravilno zategnuti zaštitnu kacigu, a uz nju koristiti i drugu zaštitnu opremu poput jakne, rukavica, čizama i štitnika. Zbog slabije uočljivosti motocikala i mopeda, vozačima se savjetuje nošenje svjetlije i reflektirajuće odjeće i kaciga. Potrebno je poštivati ograničenja brzine, prilagoditi vožnju uvjetima na cesti, provjeriti tlak u gumama i uključiti dnevna svjetla.
Alkohol i droge potpuno su neprihvatljivi u vožnji, a vožnja u skupini treba se odvijati jedan iza drugoga. Također, važno je voziti sredinom prometnog traka, izbjegavati vožnju slalom između vozila i izbjegavati dionice kolnika s uljem, pijeskom i sličnim opasnostima, osobito u zavojima.

Vozači mopeda i motocikala trebaju biti svjesni svojih ograničenja, izbjegavati testiranje mogućnosti vozila u prometu te uvijek predviđati moguće reakcije drugih sudionika u prometu. Pravilno držanje razmaka i kontrola nad vozilom mogu značiti razliku između sigurnog dolaska na cilj i kobne nesreće.

U vremenu kada sve više motociklista izlazi na prometnice, svi sudionici prometa, bilo na dva, četiri ili više kotača, moraju dodatno pripaziti i poštovati jedni druge. Samo uz odgovorno ponašanje i svijest o opasnostima možemo smanjiti broj tragedija na hrvatskim cestama.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!