Vozači električnih romobila pod budnim okom: Broj nesreća u porastu, policija otkiva kada je vrijeme za sankcije
Zbog neopreznih i ‘divljih’ vožnji na električnim romobilima koje se unatoč brojnim upozorenjima, savjetima i uputama događaju sve češće, a nerijetko završavaju nesrećama te lakšim, teškim i po život opasnim ozljedama, djelatnici Policije uprave bjelovarsko – bilogorske ponovno apeliraju na sve vozače, posebno maloljetnike i njihove roditelje.
Izgubivši kontrolu nad električnim romobilom, upravo nedavno su na bjelovarskom području stradala trojica maloljetnika, jedan zadobivši ozlijede opasne po život, druga dvojica na sreću lakše, a sjetimo se i prošle godine kada je u samo jednom danu tijekom vožnje na romobilima i quadu nastradalo petero maloljetne djece. Jedno je nažalost podleglo ozljedama.
Zabrinjavajući porast nesreća i ozljeda u svakom bi slučaju iznova trebali upaliti alarm zabrinutosti, smatraju policijski službenici.
– Policija se ovim problemima bavi konstantno, a bavit će se još i više. Na prvom mjestu su preventivne aktivnosti u osnovnim i srednjim školama, najčešće kroz radionice i predavanja. Nažalost, u posljednje dvije godine povećan je broj stradavanja i nesreća na električnim romobilima, kako na bjelovarsko – bilogorskom području, tako i u ostalim krajevima Hrvatske. Uz prevenciju, policija po potrebi poduzima i neke represivne mjere, odnosno akcije koje se provode na lokalnoj i županijskoj razini. Službenici tada sankcioniraju sve one koji voze neprilagođenom brzinom i bez kacige, što su zapravo i najčešći prekršaji, pojašnjava Veseljko Ravenščak, policijski službenik za poslove prometne policije.
Podsjetimo kako je nošenje kacige zakonski obvezno za sve vozače romobila, neovisno o njihovoj dobi. Iako Zakonom o sigurnosti prometa na cestama za nije propisana dodatna zaštitna oprema, Ravenščak skreće pažnju na još neke moguće dodatne oblike.
– To je stvar vlastitog izbora, no smatram da je puno bolje za vrijeme vožnje nositi nešto deblju odjeću, koja će tijelo u slučaju pada donekle zaštiti od ogrebotina i nastanka rana. Također, umjesto japanki i sandala, prednost bih dao zatvorenoj, čvršćoj obući. Što se tiče brzine vožnje, maksimalna propisana brzina je 25 kilometara na sat, no jasno je da neki vozači voze i puno brže od toga, nerijetko i na lokacijama koje su pune šetača, roditelja s malom djecom, starijih i teže pokretljivih osoba, ističe policijski službenik.
U slučaju nedostatka biciklističkih staza, vozači romobila smiju se kretati nogostupom, no obvezni su brzinu prilagoditi gustoći prometa, odnosno pješacima. Tada brzina vožnje nikako ne smije biti 25, 20 ili recimo 15 kilometara na sat, već 10 ili 5. U cijeloj priči, skriva se još jedna potencijalna opasnost, a to su poprečne ulice i kolni ulazi iz kojih redovito izlaze motorna vozila.
– Jednom riječju, pozivamo na maksimalnu opreznost, a dodao bih i problem slušalica u ušima. Mnogi vozači ih nose, muzika u ušima zna biti preglasna i naravno da je tada smanjena mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja. Zakonom je predviđeno isto kao i za bicikliste. Vozač smije imati samo jednu slušalicu u uhu, pri čemu glazba ne smije biti preglasna, ističe Veseljko Ravenščak.