Bjelovarčani su korak bliže izgradnji druge najvažnije ceste za bilogorsku metropolu

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije odobrilo je izgradnju zapadne obilaznice Bjelovara i spojne ceste prema Starim Plavnicama, pa je projekt o kojemu Bjelovarčani sanjaju već više od desetljeća sada korak bliže realizaciji.

Rješenje o prihvatljivosti za ekološku mrežu, koje je izdano 9. lipnja 2025., a omogućuje Hrvatskim cestama pokretanje radova na projektu vrijednom desetke milijuna eura.

Zapadna obilaznica planirana je u dužini od 6,7 kilometara od spomen područja Barutana 1991, gdje se spaja s državnom cestom DC28 prema Zagrebu, sve do države ceste DC45 koja vodi prema Kutini, Garešnici, Daruvaru i Pakracu. Time će se zatvoriti prometni prsten oko Bjelovara jer, podsjetimo, već postoje sjeverna, južna i istočna obilaznica.

U planu je i spojna cesta prema Starim Plavnicama s dodatnih 1,3 kilometra novih prometnica koje će se spojiti s državnom cestom DC544 u Gudovcu, što pak omogućuje korištenje brze ceste Zagreb – Bjelovar -Virovitica. Projektom je predviđena brzina vožnje do 80 km/h na glavnoj trasi i 50 km/h na gradskim dionicama.

Mostovi i podvožnjak olakšat će promet

Na glavnoj obilaznici gradit će se nekoliko važnih objekata. Na kilometraži 4,0 smjestit će se podvožnjak ispod željezničke pruge koji neće ometati željeznički promet. Most preko rijeke Plavnice na 6,4. kilometru omogućit će nesmetano prolaženje preko vodotoka, dok će dva propusta osigurati odvodnju.

Spojna cesta prema Starim Plavnicama također će imati svoj most preko Plavnice i dva propusta za odvodnju. Svi objekti projektirani su prema najnovijim sigurnosnim standardima

Stručnjaci Ministarstva ustanovili su da izgradnja neće značajno utjecati na zaštićeno područje “Ribnjaci uz Česmu” gdje žive rijetke ptice. Iako će radovi zahvatiti staništa rodne ptice, strnjarice, rusog svračka, sivog svračka i velikog pozilišdara, zauzet će se tek oko 0,1 hektar pogodnih staništa. Zbog malog opsega zahvata u odnosu na ukupnu veličinu zaštićenog područja, populacije ovih vrsta neće biti ugrožene. Projekt je prošao svu potrebnu ekološku provjeru i dobio potvrdu da neće naštetiti prirodi.

Brža veza s Zagrebom i Slavonijom

Nova obilaznica omogućit će Bjelovarima lakši pristup autocesti A3 preko Kutine, kao i bolju povezanost s gradovima poput Garešnice, Daruvara, Pakraca i Lipika. Još važnije, spojna cesta prema Starim Plavnicama direktno će povezati obilaznicu s brzom cestom prema Zagrebu putem čvora Gudovec, što će dodatno skratiti vrijeme putovanja do glavnog grada. Brza cesta Zagreb-Bjelovar-Virovitica već je izgrađena do Farkaševca, a radovi se nastavljaju prema Bjelovaru.
Tranzitni promet koji sada mora prolaziti kroz centar grada konačno će moći koristiti obilaznicu. To znači manje zagađenja, manje buke i sigurniji promet u užem centru Bjelovara.

Povijesni korak za razvoj grada

Projekt zapadne obilaznice rezultat je višegodišnjeg planiranja koji su započeli još 2017. godine Prostorno prometnom građevinskom studijom. U ožujku 2024. godine raspisana je javna nabava za izradu idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš, a sada je projekt dobio i potrebnu ekološku dozvolu.

Sada su ispunjeni svi uvjeti za pokretanje izgradnje, no Hrvatske ceste još trebaju osigurati novac i raspisati sve potrebne javne natječaje kako bi se pristupilo gradnji.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!