Odaberete li ovo, steći ćete pravo na dodatnu godinu dana besplatnog jamstva

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Kada vam se pokvari mobitel, laptop ili bilo koji drugi uređaj, od 31. srpnja 2026. nećete morati kupovati novi. Vlada je u e-savjetovanje uputila plan koji uvodi pravo na popravak, što znači da će proizvođači morati omogućiti i olakšati popravak svojih proizvoda umjesto da vas tjeraju na kupnju novog. Promjene će biti implementirane kroz izmjene Zakona o zaštiti potrošača do 31. srpnja 2026. godine, sudeći prema prijedlogu Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje od 2025. do 2028. godine koji je upravo objavljen na e-savjetovanju.

Ova promjena predstavlja revoluciju u borbi protiv bacanja stvari. Ako vam se pokvari uređaj unutar prve dvije godine i odaberete popravak umjesto zamjene, jamstvo se automatski produžuje za dodatnih 12 mjeseci. A što je još važnije, čak i nakon što istekne jamstvo, moći ćete tražiti popravak izravno od proizvođača sve dok je to tehnički moguće.

Proizvođači će biti obvezni jasno objaviti sve potrebne informacije poput onih koliko košta popravak, gdje se može obaviti, koliko dugo treba čekati i jesu li dostupni rezervni dijelovi. Također će morati dati poseban obrazac s detaljima o popravku koji možete zatražiti u bilo kojem servisu.

Pravilo će se primjenjivati na perilice, hladnjake, mobilne telefone, tablete, televizore, usisavače i e-bicikle, a lista se može proširivati. Proizvođač će morati ponuditi popravak po razumnoj cijeni, ali na to nije obvezan ako bi popravak bio nerazmjerno skup ili tehnički nemoguć. Do 2027. planira se i pokretanje europske internetske stranice koja će raditi poput tražilice za servise.

Novi plan također uvodi strože pravila za reklamiranje. Tvrtke više neće smjeti koristiti nejasne izraze poput “eko-friendly” ili “prirodno” ako za to nemaju stvarne dokaze. Zelene oznake smjet će se koristiti samo ako ih je odobrila država ili neko službeno certificirano tijelo, što će pomoći kupcima da lakše prepoznaju proizvode koji doista i jesu ekološki.

Paralelno s tim promjenama, Ministarstvo gospodarstva priprema novu internetsku stranicu www.szp.hr koja će postati glavno mjesto za sve žalbe i upite kupaca. Stranica će automatski pratiti sve probleme, analizirati najčešće žalbe i pomagati u stvaranju statistike koja će pokazati gdje su najveći problemi na tržištu.

U dokumentu se navodi i da je Vlada također nastavila s mjerama kontrole cijena koje su uvedene ranije ove godine. Cijene 70 osnovnih namirnica i dalje su pod kontrolom, a trgovci moraju svakodnevno objavljivati svoje cjenike na internetu. Uz to, svi moraju istaknuti referentne cijene koje su bile na snazi u svibnju, što pomaže kupcima vidjeti koliko su se cijene promijenile.

U digitalnom svijetu, Hrvatska narodna banka razvija mobilnu aplikaciju mHNB gdje će kupci moći usporediti što nude različite banke – od kamata na kredite do naknada za usluge. Istovremeno, Ministarstvo unutarnjih poslova proširuje portal Web Heroj koji upozorava na sve sofisticiranije internetske prijevare.

Vladin savjetodavni odbor za zaštitu kupaca održavat će redovite sastanke svaka tri mjeseca i radit će u manjim skupinama na rješavanju konkretnih problema. Pet odabranih udruga nastavit će pružati besplatne savjete na telefonski broj 0800 414 414, dok će Europski centar za pomoć kupcima riješiti oko 800 žalbi vezanih uz kupovinu u drugim europskim zemljama.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!