HŽ prelomio: Tursko-hrvatski konzilij nastavlja graditi ‘ukletu’ prugu za 255 milijuna eura

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Tursko-hrvatska zajednica ponuditelja Dogus Insaat i BK Montaža iz Zagreba izabrana je za novog izvođača radova na izgradnji i rekonstrukciji željezničke pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, doznajemo iz HŽ Infrastrukture. Riječ je o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u zemlji, čija je ukupna vrijednost narasla na 255 milijuna eura bez PDV-a.

Dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac, duga 44 kilometra, dio je mediteranskog koridora i ključna poveznica između Zagreba, Karlovca i Rijeke. Projekt obuhvaća izgradnju drugog kolosijeka, rekonstrukciju postojećeg, modernizaciju kolodvora i stanica, izgradnju novih i obnovu postojećih mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka, kao i postavljanje suvremene signalno-sigurnosne opreme te mjera zaštite od buke.

Na natječaju je pristiglo ukupno pet ponuda, a raspon ponuđenih cijena bio je iznimno velik – oko 140 milijuna eura. Najpovoljniju ponudu predala je tursko-hrvatska zajednica Dogus Insaat i Montaža iz Zagreba, u iznosu od 225,9 milijuna eura bez PDV-a. Najskuplju ponudu dao je Strabag, i to 367,6 milijuna eura. Indijska tvrtka Afcons Infrastructure iz Mumbaija ponudila je 298,4 milijuna eura. Ponude su predale i turska tvrtka Cengiz Insaat te španjolska Comsa, no njihovi iznosi nisu javno objavljeni. Procijenjena vrijednost radova bila je 255 milijuna eura bez PDV-a, što znači da je Dogusova ponuda bila znatno ispod procjene, dok su ostale ponude bile značajno više, osobito Strabagova.

Iz HŽ Infrastrukture ističu da će završetkom radova vlakovi na većem dijelu trase moći prometovati brzinom do 160 kilometara na sat, što će značajno ubrzati putnički i teretni promet, posebice prema luci Rijeka. Projekt se sufinancira iz europskih fondova s 85 posto prihvatljivih troškova.

Radovi su podijeljeni u 11 etapa, od kojih su neke već završene, dok su druge u različitim fazama izvođenja. Među aktualnim zahvatima ističu se radovi na elektrovučnom postrojenju Mrzlo Polje, nadvožnjacima Pavučnjak, Zdenčina, Cvetković i Domagović, te podvožnjacima Lazina i Ribnjak.

Podsjetimo, dosadašnji izvođač Strabag ostao je dovršiti samo dio radova nakon što je ugovor s tom tvrtkom raskinut 2023. godine zbog kašnjenja u ishođenju građevinskih dozvola i rasta troškova materijala. Novi natječaj privukao je brojne domaće i strane tvrtke, među kojima i indijsku kompaniju, što je rijetkost za hrvatske infrastrukturne projekte.

Iz HŽ Infrastrukture poručuju da se nastavak radova očekuje u najkraćem mogućem roku, a završetak cijelog projekta planiran je u sljedeće tri godine, iako pojedini izvori navode da bi cijela nizinska pruga od Zagreba do Rijeke mogla biti dovršena do 2035. godine.

Projekt Hrvatski Leskovac – Karlovac ključan je za modernizaciju hrvatske željezničke mreže, povećanje kapaciteta i sigurnosti prometa te za jačanje konkurentnosti luke Rijeka na europskom tržištu.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!