Više ne moramo u poštu? U e-Građani odsad stižu vrlo važne poruke, no to nije jedina novost
Zahvaljujući novoj nadogradnji e-usluge Korisnički pretinac, građani i poslovni subjekti mogu putem sustava e-Građani zaprimati elektroničke poruke koje do sada nisu bile moguće bez klasične pošte. Riječ je o službenim pošiljkama koje uključuju potvrde o primitku, poput onih koje su se ranije slale preporučeno, s povratnicom.
Više od dva milijuna korisnika sustava e-Građani odsad može primati službene poruke s pravnim učinkom, što znači kraj čekanjima pošiljki na kućnim adresama.
Ovu novost predstavilo je Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, istaknuvši kako je cilj olakšati i ubrzati komunikaciju između institucija i korisnika. Trenutačno se sustavom koristi 2.130.255 građana, a u njega je uključeno 12 državnih i lokalnih institucija koje mogu slati ukupno 47 vrsta elektroničkih poruka. Očekuje se da će se uskoro pridružiti i druge institucije koje su u fazi tehničkog usklađivanja.
Uz građane, usluga je dostupna i poslovnim subjektima, a omogućena je i komunikacija u ime drugih, primjerice roditelja u ime djece ili zakonskih zastupnika u ime tvrtki. Uz mogućnost slanja i primanja pravno važećih poruka, novi Korisnički pretinac donosi i brojne druge funkcionalnosti kao što su jednostavniji pregled i pretragu poruka, novi, intuitivniji dizajn korisničkog sučelja, mogućnost upravljanja kontaktima putem adresara, podršku za e-Ovlaštenja i e-Zastupanje, integraciju s platformama e-Potpis i e-Pečat.
Ministarstvo naglašava kako je cilj nadogradnje bio unaprijediti korisničko iskustvo i omogućiti sigurnu, brzu i pouzdanu razmjenu poruka između javne uprave i korisnika. Dodajmo i kako je najavljena je i mobilna verzija pretinca unutar platforme m-Građani, koja će dodatno olakšati pristup digitalnim uslugama putem pametnih telefona. Na taj način korisnici će moći još brže i jednostavnije primati i upravljati službenim dopisima, bilo gdje i bilo kada.