Hoće li bjelovarske toplice poslovati u plusu? Evo što kaže konkurencija
Na stručnom skupu u Bjelovaru postavljen je ključni upit o poslovnoj održivosti Termi Bjelovar – hoće li projekt vrijedan preko 50 milijuna eura biti profitabilan kada slični kompleksi u Hrvatskoj posluju s gubitkom?
“Bizovačke toplice su prošle godine ostvarile 3,5 milijuna eura prihoda, a u gubitku su bez obzira na dotacije HZZO-a. Terme Bjelovar trebaju 3,5 do 4 milijuna eura da budu profitabilne. Kakva su očekivanja?”, pitao je bivši župan Damir Bajs.
Optimistična prognoza konkurencije
Odgovor je dao Goran Fabris, predsjednik Uprave Termi Jezerčica.
“Uvjeren sam da samo od ulaznica ovaj projekt može nositi preko 2 milijuna eura, a od toga vam ostane 70 posto”, naveo je Fabris. Kao član Uprave tvrtke koja upravlja Termama Jezerčica, Fabris je podijelio konkretne rezultate.
“Od 2021. do 2024. rasli smo 64 posto. Ove godine ćemo rasti 80 posto. Prihod će biti 6,7 milijuna eura, a 60 posto ostvarujemo od čistog kupališta”, kazao je Fabris i dodao da ključ uspjeha leži u pravilnom pozicioniranju.
“Ne treba miješati tri različita proizvoda – kupalište za lokalne posjetitelje, luksuzne terme gdje noćenje košta 400-500 eura, i wellness/spa segment”, upozorio je.
Iskusni menadžer objasnio je i zašto su terme konkurentne luksuznim hotelima.
“Terme imaju skuplju cijenu boravka nego hotel Lone u Rovinju. Zašto? Zato što po glavi gosta imamo sedam puta više vodene površine. Dođe obitelj i djeca se imaju gdje kupati.”
Istaknuo je da su obitelji s djecom ključna ciljna skupina.
“Dolazi jako puno obitelji s djecom. Svi smo napravili atrakcije. U family hotelima ljudi dolaze i zimi – rade 10-11 mjeseci jer postoje sadržaji za djecu.”
Žarec: Garden House kao dodatni prihod
Direktor Termi Bjelovar Zvonimir Žarec odgovorio je da računaju na dodatne prihode od smještaja kroz projekt “Garden House” sa stotinjak jedinica.
“Konkurencija poput Jezerčice, Stubica i Tuhelja ostvaruje prihod od 680-700 tisuća eura od ulaznica godišnje, a od smještaja 280 tisuća”, rekao je.
Žarec je istaknuo konkurentsku prednost dvije geotermalne bušotine – malu za ljetne potrebe i veliku za zimske periode s vodom od 75 stupnjeva.
“Koeficijent rada pumpi je tri do četiri puta povoljniji”, objasnio je.
Unatoč optimizmu, Fabris je dao i određena upozorenja.
“Bazeni su infrastruktura koju teško može financirati privatni poduzetnik. Ne naplaćujete se od ulaznice, već od novih radnih mjesta i gospodarskog utjecaja.”
Najoštrije je upozorio na model upravljanja: “Najuspješnije turističke kompanije u Hrvatskoj su u privatnim rukama. Dugoročno upravljanje, posebno smještaj, treba riješiti javno-privatnim partnerstvom.”
“Bez toga ćemo se vratiti u vremena koja smo pokušali zaboraviti, a koštala su nas jako puno. Ne govorim politički, nego poslovno”, zaključio je Fabris upozorivši da uspjeh ovisi o pravilnom pozicioniranju, fokusu na obitelji s djecom, kombinaciji ulaznica i smještaja te javno-privatnom partnerstvu za upravljanje.
“Ako budu svi radili sve, onda nitko neće imati ništa. Imat ćete trgovinu mješovite robe koja se ne može pozicionirati”, dodao je Fabris referirajući se na probleme južne Dalmacije gdje se destinacije ne mogu jasno pozicionirati jer pokušavaju biti sve svima.