Odobrena izgradnja zapadne obilaznice grada poznatog po rijekama, ali i ljetnim prometnim gužvama

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije odobrilo je izgradnju zapadne obilaznice Karlovca i spojne ceste do državne ceste DC36, čime se omogućava početak realizacije ključnog prometnog projekta za rasterećenje prometa u širem centru toga grada.

Projekt koji provode Hrvatske ceste kao službeni nositelj i investitor obuhvaća izgradnju prometnice duljine oko četiri kilometra, a trasa je planirana kao nastavak državne ceste DC545 s početkom na raskrižju Senjske ulice i ulice Luščić.

Obilaznica će se nastaviti prema Krležinoj ulici, mostu grada Alessandrije, Drežniku i Hrnetiću, te će uključiti spojnu cestu do DC36 u ulici Banija koja je projektirana kao nadvožnjak zbog postojećih cestovnih i željezničkih koridora.

Glavni cilj izgradnje je rasterećenje prometa u centru grada, osobito tranzitnog i teretnog prometa koji dolazi i s autoceste, te povećanje sigurnosti i protočnosti prometa, istaknuto je u Studiji utjecaja na okoliš.

Projekt je rezultat koordinacije između Hrvatskih cesta, Grada Karlovca i Ministarstva prometa, a obilaznica će omogućiti da tranzitni promet ne mora ulaziti u gradsko središte već će koristiti obilaznicu kao alternativni pravac.

Ministarstvo je projekt prihvatilo uz primjenu zakonom propisanih mjera zaštite okoliša i provedbu programa praćenja stanja okoliša, kojima se osigurava zaštita okolnih prirodnih vrijednosti.

Projekt je trenutno u fazi izrade idejnog rješenja i pripreme za lokacijsku dozvolu, a sljedeći koraci uključuju izbor izvođača i početak radova.

Studiju utjecaja na okoliš izradila je tvrtka Dvokut Ecro, a javna rasprava održana je krajem 2024. godine kada nije zaprimljena nijedna primjedba građana.

Izgradnja zapadne obilaznice usklađena je s Generalnim urbanističkim planom grada Karlovca i dio je šireg plana prometnog rasterećenja koji uključuje rekonstrukciju drugih važnih prometnica.

Trasa je smještena na zaravnjenom terenu sjeverno od rijeke Kupe, u području agrarnog krajobraza s kompleksima hrastovih šuma, a najveća vidljivost zahvata bit će na području autoceste koja prolazi iznad planirane trase.

U širem prometnom planiranju Karlovca razmatra se i izgradnja istočne obilaznice koja bi trebala ići od novog silaska s autoceste, čime bi se dodatno uskladili projekti obilaznica s potrebama prometa s autoceste.

Planirana je fazna realizacija projekta, pri čemu će se u prvoj fazi izgraditi najveći dio obilaznice, dok će se u trećoj fazi realizirati spojna cesta do ulice Banija.

Zapadna obilaznica planirana je kao državna prometnica DC545 koja neće biti formalno dio autoceste niti službena petlja, već će omogućiti protočniji promet između državnih cesta i autoceste s naglaskom na smanjenje tranzitnog prometa kroz gradski centar.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!