Uvodi se nova parkirališna zona s ograničenjem na sat vremena i većom cijenom?
Gradska uprava razmišlja o uvođenju nulte parkirališne zone u strogom centru Bjelovara s ograničenjem parkiranja na sat vremena i cijenom koja bi bila viša od one koja se trenutno naplaćuje u prvoj zoni.
Naime, jedan od višegodišnjih bjelovarskih problema je nedostatak parkirališnih mjesta u strogom centru grada jer većina automobila zauzima parkirno mjesto cijeli dan, što onemogućuje pristup onima koji trebaju kratko obaviti posao u trgovini, banci, kod liječnika ili na pošti. Vozači kruže gradskim ulicama u potrazi za slobodnim mjestom, što stvara gužve, frustraciju i zagađenje.
Problem nedovoljne protočnosti parkirališnih mjesta prepoznali su i stručnjaci s Prometnog fakulteta Zagreb u studiji koju su izradili 2019. godine, a treba reći i da se situacija u proteklih šest godina dodatno pogoršala.
U nizu preporuka iz Plana održive mobilnosti koji je 2019. godine predstavljen javnosti nalaze se i one o uvođenju vremenskih ograničenja od maksimalno jedan ili dva sata u centru grada, različite tarife po zonama, pojačan nadzor i naplata, a spominjala su se i alternativna parkirališta s nižom cijenom parkinga izvan središta poput onoga pored groblja Borik. Predlagalo se i uvođenje jednosmjernih ulica, proširenje zona naplate i izgradnja novih parkirališta, a svi su ti prijedlozi u međuvremenu su barem djelomično uvaženi i realizirani.
No, politički gledano, ograničavanje vremena parkinga i pogotovo uvođenje viših cijena sasvim sigurno neće pozitivno odjeknuti kod dijela građana, a s obzirom da će sljedeći lokalni izbori biti tek za četiri godine, sada je ujedno i najbolji mogući trenutak za uvođenje nepopularnih mjera.
Pitanje parkinga, uostalom, pokrenula je druga najbrojnija stranka u Gradskom vijeću, HDZ, još tijekom predizborne kampanje, a potom je tema raspravljana na Aktualnom satu Gradskog vijeća.
Aktualni gradonačelnik Dario Hrebak dobio je na lokalnim izborima 81 posto podrške birača pa ima prilično velik prostor i za donošenje mjera koje dio građana svakako neće pozdraviti.
Odgovarajući na pitanje na Aktualnom satu, Hrebak je rekao da ne isključuje mogućnost povećanja cijene parkinga, te među ostalim naveo i da je trenutno u Bjelovaru parkiranje jeftinije nego u Daruvaru.