IMAMO SVE DETALJE: Nova zagrebačka avenija bit će zelena, pametna i raj za bicikliste
Uskoro počinje izgradnja produžene Ulice Rudolfa Kolaka – najambiciozniji prometni projekt na istoku Zagreba koji će građanima pružiti novu vezu od Dankovečke ceste do Branimirove ulice.
Projekt vrijedan 25 milijuna eura obuhvaća izgradnju 2,8 kilometara nove prometnice koja će postati ključna arterija za rasterećenje prometnog prometa u tom dijelu grada. Grad Zagreb trenutno provodi postupak javne nabave za odabir izvođača radova koji je u fazi prethodnog savjetovanja.
Moderna prometnica s naprednom tehnologijom
Buduća prometnica imat će ukupnu širinu od 35 metara, s dva kolnika od po sedam metara u svakom smjeru, razdvojena zelenim pojasom širine pet metara. Ovakav pristup omogućit će lakše prometovanje čak i u špicama, jer će se na raskrižjima dodavati dodatne trake za skretanja.
Građani će dobiti i kvalitetnu infrastrukturu za pješake i bicikliste u obliku obostrane staze širine 4,5 metara, gdje će pješačka staza biti široka tri metra, a biciklistička 1,5 metara. Biciklističke površine će biti dvosmjerne, što znači da će biciklisti moći voziti u oba smjera po istoj strani ceste.
Ono što čini ovaj projekt posebnim jest napredna tehnologija koja će se ugraditi. Duž trase postavit će se video analitički senzori koji će u stvarnom vremenu pratiti prometno opterećenje, prepoznavati vozila, pješake i bicikliste. Kamere za prepoznavanje registarskih oznaka omogućit će automatsko praćenje prometnih tokova i optimizaciju semafora.
“Svi ovi sustavi povezat će se s Centrom za upravljanje prometom grada Zagreba, što znači da će se semafori automatski prilagođavati trenutnoj prometnoj situaciji”, objašnjavaju stručnjaci.
Šest raskrižja povezuje kvartove
Trasa će imati šest glavnih raskrižja koja će povezati postojeće kvartove s novom prometnicom. Posebno značajno bit će novo raskrižje s Dankovečkom ulicom, koje će postati važno prometno čvorište na istoku grada.
Za korisnike javnog prijevoza predviđeno je 12 autobusnih stajališta u zonama raskrižja, a prometnica je projektirana tako da u budućnosti omogući i tramvajski promet. To znači da će građani imati kvalitetne javne veze prema centru grada.
Projekt posebnu pažnju posvećuje ekološkim aspektima. Postojeći vodotoci Trnava i Čučerska Reka neće se zatvarati, već će se urediti i proširiti zelene površine oko njih. Na dionici od 160 metara regulirat će se korito Čučerske Reke, a izgradit će tri nova propusta koji će omogućiti nesmetano protjecanje vode.
Duž prometnice će se zasaditi drvoredovi javora ili lipe, dok će zeleni pojasevi biti uređeni grupacijama grmlja i pokrivača tla.
“Cilj je stvoriti modernu prometnu vezu koja neće narušiti prirodni krajolik, već će ga dodatno obogatiti”, ističu projektanti.
Kompletna podzemna infrastruktura
Gradnja obuhvaća i potpunu rekonstrukciju komunalne infrastrukture. Polagat će se novi vodovodni cjevovod od 200 milimetara, rekonstruirat će se kanalizacijski sustav, a predviđeni su koridori za buduće visokotlačne i srednjetlačne plinovode.
Javna rasvjeta bit će potpuno nova, s LED tehnologijom koja će omogućiti smanjenje intenziteta svjetlosti tijekom noćnih sati. Ukupna duljina novih rasvjetnih trasa iznosit će 4,7 kilometara.
Projekt je podijeljen u tri faze. Prva faza od 1,23 kilometra vodit će od Dankovečke ulice do Ulice Klin, druga od 1,4 kilometara do produžene Branimirove ulice, dok će treća faza od 205 metara spojiti Ulicu Emanuela Vidovića s Branimirovom.
Radovi na trećoj fazi planiraju se uskoro i trajat će 15 mjeseci. Građane očekuje intenzivna građevinska aktivnost od 7 do 19 sati, šest dana u tjednu, a u slučaju potrebe organizirat će se i noćni radovi.
Rekonstrukcija postojećih ulica
Uz izgradnju nove prometnice, provodit će se i rekonstrukcija postojećeg dijela Ulice Rudolfa Kolaka od Dankovečke do Risnjačke ulice, kao i dijela Dankovečke ulice. I tu će građani dobiti moderniziranu infrastrukturu s biciklističko-pješačkim stazama i uređenim nogostupima.
Projekt bi trebao biti potpuno dovršen do 2027. godine i značajno rasteretiti Aveniju Dubrava i Zagrebačku cestu u Sesvetama, no tu godinu treba uzeti sa zrnom soli, s obzirom na uobičajene zavrzlame koje prate ovakve projekte.
Ukupna investicija u produženje Ulice Rudolfa Kolaka i njeno povezivanje s Branimirovom ulicom premašit će 60 milijuna eura, što čini ovaj projekt jednom od najvećih prometnih investicija na istoku Zagreba u posljednjih nekoliko godina.