Prijedlog zlata vrijedan: Studenti iz manjih gradova mogli bi se voziti noćnim vlakovima

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu predložio je HŽ-u uvođenje noćnih prigradskih vlakova koji bi povezivali glavni grad s okolnim mjestima u kasnim večernjim i ranim jutarnjim satima, osobito vikendima. Cilj prijedloga je omogućiti studentima i mladima sigurniji, pristupačniji i ekološki prihvatljiviji oblik prijevoza, osobito nakon večernjih izlazaka ili kulturnih događanja.

Kako stoji u dopisu koji je Studentski zbor poslao HŽ – Putničkom prijevozu, ideja je inspirirana ranijim pilot – projektom provedenim od 2020. do 2022. godine na relaciji Zagreb – Dugo Selo – Ivanić Grad, u sklopu europskog projekta ‘YOUMOBIL’. Novi prijedlog ide korak dalje, pa studenti traže da noćne linije vlakova prometuju iz Zagreba prema širem gradskom prstenu, uključujući gradove u Zagrebačkoj, Krapinsko – zagorskoj i Sisačko – moslavačkoj županiji.

Zbor predlaže da vlakovi iz Zagreba polaze nakon ponoći, s dodatnim polascima oko 2 i 4 sata ujutro, i to isključivo vikendom, odnosno petkom i subotom. Studenti naglašavaju da bi takav raspored omogućio mladima i studentima ostanak u Zagrebu i nakon posljednjih večernjih polazaka, koji trenutačno većinom završavaju oko 22,30 sati.

– Mnogim studentima i mladima koji žive u prigradskim naseljima trenutačno nije omogućeno da se sigurno vrate kući, ako u Zagrebu ostanu duže, jer alternativa u javnom prijevozu često ne postoji, istaknuo je koordinator za infrastrukturu i razvoj Studentskog zbora Robert Jurčec.

Osim što bi omogućili mobilnost, noćni vlakovi mogli bi značajno smanjiti broj rizičnih vožnji osobnim automobilima pod utjecajem alkohola, što je čest uzrok prometnih nesreća vikendima u noćnim satima.

Tu je i ekološki aspekt prijedloga. Budući da su prigradske pruge već elektrificirane i koriste obnovljive izvore energije, uvođenje noćnih vlakova značajno bi smanjilo emisije CO2 koje nastaju korištenjem osobnih vozila. Dodatna prednost je što bi se promet mogao organizirati bez potrebe za gradnjom nove infrastrukture.

Također, ovakav oblik prijevoza mogao bi pridonijeti demografskoj revitalizaciji, mladi bi imali mogućnost studirati, raditi i izlaziti u Zagrebu, a pritom ostati živjeti u svojim sredinama, čime se jača veza između grada i prigradskih područja.

IZVOR: HINA


PODIJELI S PRIJATELJIMA!