Računate na produženo jamstvo nekog proizvoda? Pazite da vas ne ostavi na cjedilu

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Sve više građana prilikom kupnje kućanskih aparata i tehničke robe odlučuje se za opciju produženog jamstva, vjerujući kako time osiguravaju dodatnu sigurnost u slučaju kvara. No, stvarnost zna biti drugačija jer mnoga ‘produžena jamstva’ zapravo kupcima ne nude zaštitu kakvu očekuju, a nerijetko ih ostavljaju bez pokrića u ključnim trenucima.

Jedan od učestalih problema događa se nakon isteka dvogodišnjeg osnovnog jamstva kada proizvod otkaže poslušnost. Kupac, koji je uz uređaj platio i tzv. trogodišnje produženo jamstvo, ostaje neugodno iznenađen kada sazna da njegova reklamacija, ni manje ni više ne vrijedi. Razlog? Nije registrirao jamstvo online, nije proučio uvjete ili je tvrtka koja jamstvo pruža u međuvremenu propala.

Iako se kupcima često stječe dojam da produženo jamstvo pruža proizvođač ili prodavatelj, u stvarnosti tu uslugu najčešće nude treće strane. Riječ je o privatnim tvrtkama koje nisu ovlašteni proizvođači, ni osiguravatelji, već posrednici koji jamče popravak uređaja nakon isteka tvorničkog jamstva, ali uz cijeli niz uvjeta i ograničenja.

Dok osnovno jamstvo nudi zakonsku zaštitu za kvarove nastale bez krivnje korisnika, produžena jamstva često su definirana nejasno, a ostvarivanje prava može biti mukotrpno.

Prije plaćanja dodatnog jamstva, potrošači bi trebali pažljivo proučiti tko ga izdaje, što ono pokriva te pod kojim se uvjetima može aktivirati. Također, važno je obratiti pozornost na cijelu proceduru. U većini slučajeva, jamstvo je potrebno aktivirati putem internetske stranice ili aplikacije proizvođača, i to u roku od 30 dana od kupnje.

Mnogi stariji kupci to ne znaju, nemaju pristup internetu ili nisu informirani, pa pravo na jamstvo propada. Upravo zato je važno da i trgovci aktivno upozoravaju kupce o svim koracima potrebnima za aktivaciju, a ne samo promoviraju opciju dodatnog jamstva kao ‘sigurnost bez brige’.

No, odgovornost nije samo na potrošaču. Trgovci bi trebali jasno istaknuti sve uvjete produljenog jamstva i pomoći kupcima u registraciji, posebno onima koji nisu vični digitalnim alatima. Nerijetko se dogodi da kupac plaća dodatnu zaštitu koju, tehnički nikada nije ni aktivirao.

Potrošačke udruge pozivaju građane na dodatni oprez, posebno u slučajevima kada jamstvo nudi manje poznata tvrtka.

– Imamo primjere kada takva društva odlaze u stečaj, a korisnici ostaju bez ikakvog prava na popravak ili zamjenu, poručuju iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Zaključno, produženo jamstvo može biti korisna opcija, ali samo ako su kupac i trgovac transparentno odradili svoj dio posla. U protivnom, riječ je o dodatnom trošku koji ne nudi sigurnost, već samo prividnu zaštitu.

Izvor: HUZP https://huzp.hr/oprez-kod-kupnje-proizvoda-provjerite-sto-je-dodatno-jamstvo/


PODIJELI S PRIJATELJIMA!