Kreće proširenje autoceste s više od 80.000 vozila u danu: Jankomir-Lučko prvo, a onda slijedi glavni zalogaj

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hrvatske autoceste objavile su natječaj za dogradnju trećeg voznog traka na obilaznici između čvorova Jankomir (Zagreb Zapad) i Lučko u vrijednosti od 42 milijuna eura, što će značajno povećati propusnost najopterećenije dionice u zemlji kroz koju dnevno prolazi preko 80.000 vozila.

Radovi će obuhvatiti proširenje kolnika na 4,5 kilometara autoceste A3, gdje će se postojeći dvotračni kolnik proširiti na tri vozna traka plus zaustavni trak u svakom smjeru. Ukupna širina novog profila autoceste iznosit će 39,5 metara, što je značajno povećanje u odnosu na sadašnje stanje.

Rušenje i izgradnja novog mosta

Najsloženiji dio projekta uključuje uklanjanje postojećeg mosta “Dubava” u kilometrima 17+901 i izgradnju potpuno novog objekta. Novi most bit će dugačak 29 metara sa širinom od 2×18,95 metara, što će omogućiti promet po tri traka s obje strane.

Za vrijeme gradnje izgradit će se privremeni most duljine 350 metara kako se promet ne bi prekidao. Ova devijacija omogućit će održavanje četiri prometna traka tijekom cijele gradnje, što je ključno s obzirom na veliko prometno opterećenje ove dionice.

Projektom je predviđeno korištenje najnovijih tehnologija prometne signalizacije. Postavljat će se LED displeji za promjenjive prometne znakove i automatske meteorološke mjerne stanice za praćenje vremenskih uvjeta i laserski brojači prometa. Ovi sustavi omogućit će daljinsko upravljanje prometom i brzu reakciju u slučaju nezgoda ili loših vremenskih uvjeta.

Cestovna rasvjeta potpuno će se modernizirati LED tehnologijom koja će višestruko smanjiti potrošnju električne energije u odnosu na postojeće natrijeve svjetiljke.

Zaštita okoliša i stanovnika

Zbog smještaja u III. zoni sanitarne zaštite izvorišta Stara Loza i Mala Mlaka, autocesta će dobiti potpuno zatvoreni sustav odvodnje. Oborinska voda će se čistiti kroz osam separatora prije ispuštanja u okolne vodotoke.

Za zaštitu od povećane buke izgradit će se preko dva kilometra zaštitnih zidova visine do pet metara. Ovi zidovi štitit će 36 stambenih objekata koji se nalaze u zoni utjecaja povećane razine buke.

Radovi će se izvoditi u tri faze kako promet ne bi bio obustavljen. Tijekom cijele gradnje prometovat će se po četiri traka, s ograničenjem brzine na 80 km/h. Gradnja će se odvijati 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uključujući vikende i praznike.

Jedini prekid predviđen je tijekom turističke sezone od 15. lipnja do 15. rujna kada se promet mora odvijati punim profilom autoceste. Ova zabrana pokazuje kritičnu važnost ove dionice za ljetni turistički promet prema obali.

Ovaj projekt predstavlja samo prvu fazu sveobuhvatne modernizacije prometne infrastrukture koji bi prema planu do 2028. godine riješio glavne prometne probleme oko Zagreba.

Prva faza obuhvaća upravo dionicu Jankomir-Lučko na autocesti A3 u vrijednosti od 42 milijuna eura, s predviđenim završetkom radova tijekom 2027. godine. Druga faza uključuje proširenje autoceste A1 na dionici Zagreb-Karlovac, za što se natječaj očekuje do kraja ove godine. Ta investicija vrijedna oko 200 milijuna eura predviđa tri nova čvora i novi zaustavni trak, s planiranim završetkom do 2028. godine. Kao i uvijek, sve rokove treba uzeti s dozom skepse jer je probijanje rokova na ovakvim projektima, na žalost, sasvim uobičajeno.

Logika je jasna – najprije se mora riješiti “usko grlo” na zagrebačkoj obilaznici jer inače proširenje A1 prema Karlovcu ne bi dalo očekivane rezultate.

Paralelno se priprema i rekonstrukcija samog čvora “Jankomir (Zagreb Zapad)” koja će uključiti izgradnju nove sjeverne rampe i servisnog kolnika, što će dodatno poboljšati prometnu povezanost glavnog grada.

Rok za dostavu ponuda je 6. listopada ove godine, a radovi moraju biti završeni u roku od 540 radnih dana, najkasnije do 15. lipnja 2028. godine. Međutim, kod ovakvih složenih natječaja česta je praksa da dođe do odgoda zbog brojnih upita i traženja objašnjenja od strane zainteresiranih izvođača radova.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!