Kreativnost ispred i iza kamere: Učenici progovorili o velikom problemu, vrijednost filma prepoznala i stroga komisija

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Iako je relativno mlada, Medijska skupina OŠ Čazma u samo nekoliko godina pokazala je koliko kreativnosti i ozbiljnog rada mogu iznijeti njezini članovi. Skupina trenutačno okuplja desetak učenika, no broj nije stalan jer se generacije smjenjuju, jedni odlaze, drugi dolaze. Jedan od glavnih ciljeva je uključiti što više djece različite dobi i pokazati im kako se mogu baviti medijima na smislen način.

Filmska pismenost

Sudjelovanjem u medijskoj skupini učenici razvijaju vještine koje daleko nadilaze puko snimanje. Detaljnije uče o medijima, odnosno kako ih koristiti, ali i kako ih ne koristiti. Prema riječima voditeljice, djecu najviše privlači snimanje filmova jer vole biti i ispred i iza kamere. Vrlo brzo shvate da je film proces koji traje, da nije isto što i kratki video za društvene mreže, nego nešto što zahtijeva pomno planiranje, snimanje i montažu.

– Radimo korak po korak, a najviše koristimo dostupne alate i besplatne programe za montažu. Važno mi je da djeca nauče osnove i da ‘rastu’ polako. Nije najvažnije imati savršenu opremu, nego razvijati strpljenje, kreativnost i filmsku pismenost, poručuje Nikolina Huđber Mesar, voditeljica skupine i nastavnica hrvatskog jezika u OŠ Čazma.  

Jasna poruka 

Jedan od novijih projekata skupine je film “Klik klik mamac”, nastao prema zadanoj temi filmskog natječaja. U snimanju je sudjelovao gotovo cijeli osmi razred, što je omogućilo da učenici zajedno obrađuju temu koja im je bliska. Film prikazuje problematiku klikbejt’ naslova i života mladih sve više vezanog uz ekrane.

– Mladi su dosta vezani za internet i društvene mreže i sve manje razgovaraju uživo. U filmu smo stalno ponavljali riječi “klik klik mamac” u ritmu, kako bismo pokazali kako takvi naslovi postaju dio naše svakodnevice. Na kraju ostaje samo jedan učenik koji se pita je li ono što vidi stvarno. On ne prihvaća ritam, razmišlja kritički, ali na kraju ostaje sam, objašnjava voditeljica. 

Poruka filma je da mladi trebaju kritički razmišljati o sadržajima koje konzumiraju, no Mesar upozorava da su oni koji to čine i dalje u manjini. Kaže da nažalost ekrani udaljavaju i od stvarnog razgovora i od živog kontakta. Film pokazuje da velika većina slijepo vjeruje, a tek rijetki propituju.

Vrijeme, trud i strpljenje

Klik klik mamac” uspješno se plasirao na 63. Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, koja se od 2. do 5. listopada održava u Metkoviću. Na reviju se prijavilo više od 260 radova iz cijele Hrvatske, a odabrano je njih 67. 

– Konkurencija je bila velika, ali mi smo sretni što smo pozvani. To nam je prvi put i poseban je osjećaj. Nemamo velika očekivanja, ali želimo učiti, vidjeti kako rade druge škole, steći nova prijateljstva i jednostavno uživati u druženju, kaže Nikolina Huđber Mesar, dodajući da se učenici kroz rad upoznaju i s drugim medijima, od radijske emisije do pisanja scenarija i tekstova pri čemu uče pisati, glumiti, snimati i montirati te surađivati jedni s drugima. 

Zašto medijska kultura?  

Jedan od članova medijske skupine, 13-godišnji Patrik Mladinić ističe kako ga film uistinu zanima jer mu omogućuje da ispriča svoju priču i izrazi kreativnost. Snimanje i montaža daju mu priliku da uči o scenariju, funkcijama kamere, postavljanju stativa, zvuku. Kroz protekle dvije godine stekao je nove vještine i proširio znanje o korištenju raznih alata, a u budućnosti planira ozbiljnije razvijati svoje filmske sposobnosti.

– Film je za mene pričanje priča, pokazivanje mašte i vlastitog razmišljanja. Volim svaki dio procesa, od scenarija, preko snimanja, do editiranja. Prije nisam znao gotovo ništa o kamerama i alatima, a sada se osjećam kao da mogu stvoriti cijeli film. U Metkoviću ću gledati tuđe radove i vjerujem, naučiti puno toga, poručuje perspektivni sedmaš iz OŠ Čazma. 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!