Svako deseto dijete ne zna držati olovku ni zakopčati gumb, evo gdje ste pogriješili

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

U doba digitalnih zaslona često zaboravljamo koliko je važno ono što je nekad bilo svakodnevno – igranje rukama, kopanje prstima, čupkanje trave, gnječenje tijesta. A upravo to, tvrde stručnjaci, igra ključnu ulogu u razvoju mozga kod male djece.

Ova tema ponovno se našla u fokusu javnosti kada je Centar za istraživanje djetinjstva objavio da su motoričke sposobnosti djece danas znatno slabije nego prije 60 godina i da su djeca sporija, slabija, manje koordinirana i manje precizna. Sve više ih ima teškoće i s finom motorikom – ne znaju pravilno držati olovku ili zakopčati pucu, zbog čega čak 10 posto dobiva odgodu upisa u školu.

„Moje mišljenje je da djeca u najranijoj dobi trebaju što više koristiti svoje prste. U prstima se nalaze periferni živci koji direktno utječu na razvoj mozga“, ističe Marija Dragić, fizioterapeutkinja i voditeljica u Sportsko rekreativnoj udruzi Pokret.

Veza između motorike i kognitivnog razvoja već je dobro poznata, a korištenjem ruku, naročito fine motorike prstiju, aktiviraju se različita područja mozga koja utječu na pažnju, koordinaciju, jezik, pa čak i na emocionalni razvoj. Osim igre u prirodi, koja je iz više razloga dobra, za djecu poticajno može biti i modeliranje s plastelinom, crtanje i druge kreativne aktivnosti.

„Roditelji često misle da će dijete samo od sebe, s polaskom u školu, znati pisati. No, pisanje ne počinje olovkom u ruci, ono počinje puno ranije. Kroz igru i istraživanje dok su još mali, odnosno kroz korištenje šake i prstiju prije pisanja. Mislim da je dobro da dijete kopa, čupka, da ga se od malih nogu, već s dvije ili tri godine, potiče da radi sve moguće pokrete s prstima. To direktno utječe na razvoj mozga pa time i na motoričke sposobnosti”, savjetuje Dragić.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!