
HAC tvrdi da za godinu dana i uloženih 100 milijuna eura više neće biti gužvi na naplatnim kućicama, evo zašto
Hrvatske autoceste u idućih godinu dana uvode novi beskontaktni sustav naplate cestarina vrijedan 100 milijuna eura, čime bi, kako tvrde iz tvrtke, trebale biti riješene ljetne gužve na naplatnim kućicama koje svake sezone opterećuju autoceste.
Najavu je dao Luka Čirko, član Uprave Hrvatskih autocesta, na konferenciji “Budućnost transporta i logistike” koja se danas održava u Zagrebu.
“Idemo u projekt koji bi trebao zaživjeti za godinu dana, novi sustav naplate cestarina. To je projekt vrijedan oko 100 milijuna eura”, rekao je Čirko.
Novi sustav bit će beskontaktni, što znači da se vozači više neće morati zaustavljati na naplatnim kućicama. Umjesto toga, cestarina će se automatski naplaćivati putem elektronskih uređaja.
“To će pomoći u boljoj protočnosti prometa, poglavito ljeti gdje ćemo izbjeći gužve”, istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Čirko je pojasnio da će sustav ostati interoperabilan sa susjednim zemljama.
“Za teška vozila će se i dalje koristiti ENC, sustav kakav je i u Austriji i u Sloveniji”, dodao je.
Promet raste, infrastruktura ne prati
Razlog za hitnu modernizaciju naplatnog sustava je konstantan rast prometa na hrvatskim autocestama.
“Bilježimo konstantan rast prometa na autocestama, ove godine oko 85 milijuna vozila, tu vidimo uzlazni trend. Postojeća infrastruktura ne može podnijeti stalni rast i zato ćemo ići u nove investicije”, objasnio je Čirko.
Sam broj od 85 milijuna vozila godišnje pokazuje koliki je pritisak na naplatne sustave, osobito tijekom ljetnih mjeseci kada se promet dodatno povećava zbog turističke sezone.
Ispod radara
Novi sustav naplate dio je šireg paketa modernizacije koju provode Hrvatske autoceste. Tvrtka je, kako je kazao Čirko, “umalo gotova s velikim ciklusom investicija”, pri čemu je dovršena autocesta A5 prema Mađarskoj, a u tijeku je gradnja dodatne trake na A1 od Zagreba do Karlovca.
“Ispod radara je prošla buduća investicija nove zagrebačke obilaznice, 90 kilometara duga autocesta koja bi bila novi prsten, a koja će značajno rasteretiti promet na autocesti A3”, otkrio je Čirko.
Butković je istaknuo da je “počeo projekt realizacije uspostave novog sustava naplate cestarina” te da se ta ulaganja financiraju “u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti”.
Konferenciju su organizirale tvrtke Motus Media i EduComm PR, a okupila je čelnike javnih i privatnih poduzeća iz sektora transporta, logistike i infrastrukture.






