Novi vlak stigao do grada koji također sanja o putovanju do Zagreba ispod sat vremena

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

U petak je u promet pušten novi dizel-motorni vlak za prijevoz putnika koji će Čakovec i Varaždin direktnom vezom povezivati sa Zagrebom, omogućivši građanima putovanje bez presjedanja.

Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta te je opremljen s četiri para dvokrilnih vrata i dvije rampe za ulazak i izlazak osoba s invaliditetom. U vlaku je omogućen besplatan pristup internetu, a putnici mogu koristiti i prostor za bicikle.

Tijekom prošle godine na području Međimurske i Varaždinske županije prevezeno je oko 1,3 milijuna putnika, dok je besplatni željeznički prijevoz omogućen studentima i umirovljenicima.

Međimurski župan Matija Posavec istaknuo je kako u Međimurju sanjaju za dan kada će se iz Čakovca do Zagreba vlakom stizati direktno za otprilike sat vremena. Osim vlakova, istaknuo je, iznimno je velik i investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu – modernizacija pruga i željezničko-cestovnih prijelaza.

“To će biti važan korak za trenutak kad ćemo iz Čakovca do Zagreba vlakom ići direktno i unutar sat vremena. Time sjever Hrvatske dobiva sasvim novu dimenziju konkurentnosti i mobilnosti”, naveo je Posavec.

U pripremi su i novi projekti nabavke elektrobaterijskih vlakova te izgradnja punionice u Kotoribi.

Sličan cilj, povezivanje s glavnim gradom za manje od sat vremena, ima i Bjelovar. Pruga Sveti Ivan Žabno-Gradec puštena je u promet u prosincu 2019. kao prva novoizgrađena pruga u Hrvatskoj nakon 52 godine.

Tada je najavljivano da će putovanje od Bjelovara do Zagreba trajati oko sat vremena nakon dovršetka rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo-Križevci.

Međutim, radovi na toj dionici značajno kasne. Projekt je započet 2016. godine s prvotnim rokom završetka u 2020., koji je potom pomican na 2022., zatim 2024. godinu. Prema najnovijim najavama iz HŽ Infrastrukture, oba kolosijeka na dionici trebala bi biti puštena u promet do kraja 2025. godine, dok se kompletni završetak projekta očekuje do proljeća 2026.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!