
Ovo niste vidjeli: Osnovnoškolci pripremaju štrudle, trgance i lazanje… i to za cijelu školu!”
U Osnovnoj školi Velika Pisanica, odnedavno su bogatiji za predmet koji se na prvu ne čini kao nešto nužno učenicima. Tamo su naime nabavili konvekcijsku pećnicu, kroz projekt “Zemlja, sunce, tanjur” u sklopu 12. Ininog Zelenog projekta. Točnije, kroz projekt su dobili 4300 eura koje su u pećnicu pametno uložili. Pametno – jer pećnica nije samo dodatak kuhinji. Ona je početak dječjeg učenja jedne posve nove vještine.
U toj školi, učenici od prvog pa do osmog razreda, uče osnove kuhanja. Trgance, odnosno šćipance, štrudle s jabukama i sirom, zdravi kolač s višnjama, musaku, muffine, mesnu štrucu s krumpirom i lazanje do sada su pripremali u suradnji sa školskim kuharima.
– Naši učenici na pokusnim radionicama zapravo pripremaju tu hranu uz naše kuhare i sami se okušaju u toj pripremi, zatim to pečemo u novoj pećnici i serviramo za školski gablec. Ja sam zadovoljna ovim projektom, a imat ćemo i izložbu plakata o zdravoj prehrani. Učenici su zadovoljni hranom, a nadamo se da će biti i roditelji. Popravili smo standard u školskoj kuhinji – s ponosom ističe ravnateljica i voditeljica projekta Ivana Hajić.
Većina do sad pripremljenih jela bit će dio kuharice
Antonio Kokut, jedan od osmaša koji sudjeluje u projektu, ističe da je veliki ljubitelj kuhanja pa su mu ove radionice iznimno zanimljive, a on sam sudjelovao je u stvaranju štrudle sa sirom.
– Uzeli smo listove tijesta, pripremili ulje i vodu, zatim smo stavili na listove svježi sir, sve zamotali, pripremili još nekoliko štruca i stavili peći u pećnicu. Meni je ovaj projekt zabavan, puno smo toga i naučili, a i hrana je fina. Meni su najbolji bili muffini – kaže entuzijastično Antonio.
Kuharica Tara Milović u Osnovnoj školi Velika Pisanica radi tek godinu dana, ali i to kratko vrijeme bilo je dovoljno da se aktivira u ovom projektu. Priča kako je projekt odličan, kako su mlađi učenici ipak više zainteresirani za pripremu hrane, nego stariji ali generalno smatra da su napravili velike stvari. Kao još jedna pozitivnu posljedicu ovog projekta ističe i kuharicu koju će pripremiti ona i njezin kolega.
– Pripremamo školsku kuharicu s 50 domaćih recepata bilogorskih tradicionalnih jela. Unutra će biti variva kao i jela iz pećnice, naći će se tu grah, trganci, meso u roru s krumpirom, jela koja se nedjeljom mogu jesti kod bake i djeda. Svako jelo imat će sliku, recept, opisan postupak i normativ za do 10 osoba. Printat ćemo ju, ali i staviti na web stranicu škole – najavljuje.
U školi sada uzgajaju sastojke za jela koja pripremaju
Škola je u projektu od rujna, a osim što su učenici imali priliku sudjelovati u pripremi hrane, sudjelovali su i u renovaciji školskog plastenika. Marina Malešević, nastavnica biologije od početka godine krenula je u uređenje plastenika u sklopu projekta “Uzgoji svoje sastojke”, a u projektu rado sudjeluju i učenici. Jedan od njih je Mateo Fertalj.
– Prvo smo sve očistili, posadili i zalili. Uzgajamo luk, salate i razno povrće, a kad dozrije ćemo to i jesti. Ja se rado javljam ići zalijevati vrt, a čini mi se da je salatu lako uzgajati. Često ga i očupavamo, a zalijevamo ga dvaput tjedno – kaže Mateo.
Nastavnica Malešević zadovoljna je kako ovaj projekt teče paralelno s projektom “Sunce, zemlja, tanjur”. Učenici su oko njega pokazali veliki entuzijazam, jer jako brinu za posađeno povrće, koje će konzumirati čim bude zrelo.
– Učenici su zainteresirani i htjeli bi uvijek praktično pokazati svoje znanje. Ja sam zadovoljna kako se proces odvija i imat ćemo neku aktivnost i cijele zime, bavit ćemo se zimskim salatama. Za sada još nismo ništa kušali, ali sve dobro raste, pa ćemo na proljeće zasaditi i rajčice i bosiljak kao temelje za domaću pizzu, kojoj se svi vesele – zaključuje Malešević.












