Nema više ‘benzinskog turizma’, samo u jednoj EU članici gorivo je danas jeftinije nego u Hrvatskoj

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Nakon čitave dvije godine cijena dizela ponovno je pala ispod psihološke granice od deset kuna, odnosno 1,32 eura po litri. Cijena goriva počela je skakati početkom 2021. godine kada je globalni zastoj uzrokovan pandemijom počeo jenjavati, a cijene nafte, podsjetimo, do tada su čak jedno vrijeme bile negativne.

Tada, početkom 2020. godine, prvo je cijena benzina preskočila 10 kuna po litri, a potom je psihološku granicu preskočio i dizel. Danas te psihološke granice više nema jer nema više ni kuna, a nadajmo se da nećemo tako brzo govoriti o psihološkoj granici od dva eura po litri.
Ono što je zanimljivo spomenuti, a nitko to ne spominje, jest da Hrvatska po cijeni goriva tavori pri dnu Europske unije, dok prije dvije godine nije bilo tako.

Evo isječka:
„Tako je 7. siječnja 2020. cijena Eurosupera 95 bila 10,02 kuna i 14. siječnja 2020. 10,03 kune dok je na te iste dane, a riječ je u utorku, kad se cijene mijenjaju, cijena Eurodizela bila 10,03 kune, odnosno 9,99 kuna.Prema javno objavljenim podacima, u Hrvatskoj su cijene goriva više nego u susjedstvu. Tako se cijena Eurosupera 95 u Bosni i Hercegovini kreće oko 7,75 kuna, u Sloveniji oko 8,70 kuna, dok je u Austriji i Mađarskoj cijena oko 8,50 kuna. Skuplje gorivo nego kod nas je u Srbiji, Njemačkoj, Italiji, Francuskoj, Belgiji…”, pisao je tada jedan dnevnik.
Cijena goriva u Hrvatskoj, prisjetimo se, tada je bila upečatljivo viša nego u susjedstvu. Na spremniku od 50 litara ušteda u susjednim državama iznosila je stotinjak i više kuna, ovisi koja vam je država bliže.

Danas cijena dizela u Sloveniji iznosi 1,48 eura, a u Mađarskoj čak 1,57 eura. Izravna je to posljedica mjera Vlade RH jer bi bez toga dizel u Hrvatskoj bio na 1,53 eura, što je taman negdje na sredini između mađarske i slovenske cijene.

Štoviše, cijena dizela je u čitavoj Europskoj uniji neznatno niža samo u Bugarskoj, dok je u Malti jednaka hrvatskoj cijeni. Svugdje drugdje izlet na benzinsku crpku košta više nego u Lijepoj našoj.

Dakako, što je viša cijena goriva, to je i veća zarada Vlade kroz PDV, trošarine i slično, ali baš zato treba u kontekst staviti susjedne države, članice EU koje su, podsjetimo, u startu imale upečatljivo nižu cijenu goriva od one u Hrvatskoj.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!