Prošle godine Komunalac izdao više od 16 tisuća karata

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Javna parkirališta najčešće se nalaze ispred trgovačkih centara i sličnih mjesta većih okupljanja dok se u privatna parkirališta ubrajaju sva ona namijenjena smještaju vozila određenih vlasnika. Takvu strukturu prati i grad Bjelovar čija su parkirališna mjesta podijeljena u dvije zone. Član uprave bjelovarskog Komunalca Josip Heged otkriva kakvo je stanje s parkiralištima u gradu, ali i podsjeća kada se i kako vrši naplata parkiranja.

– Pod sustavom naplate parkiranja u gradu imamo 1438 parking mjesta podijeljenih u dvije zone. U prvoj zoni 764 mjesta, a u drugoj zoni 674 parking mjesta pod naplatom. Cijena sata parkiranja u prvoj zoni je tri kune, a u drugoj zoni dvije kune – navodi. Postoje i godišnje te mjesečne karte za fizičke osobe.

– Mjesečna parking karta za fizičku osobu je 150 kuna, a godišnja 1500 kuna. Naravno, postoje i povlaštene parking karte za stanare u užoj gradskoj jezgri. Cijena mjesečne karte za stanare iznosi 90 kuna mjesečna, a godišnje karte 900 kuna, dok se karte za pravne subjekte na mjesečnoj bazi naplaćuju 200 kuna, a na godišnjoj dvije tisuće kuna – objašnjava Heged.

Karte se mogu kupiti na blagajnama tvrtke Komunalac u Ulici Ferde Livadića 14a u Bjelovaru kao i na blagajni u sastavu bjelovarske tržnice. Ali, mogući su i drugi načini plaćanja.

– Građani imaju mogućnost platiti parking kovanicama na automatu, SMS-om i preko aplikacije PayDo – ističe te otkriva što se događa ako građani ne plate kartu.

– Mi zapravo ne izdajemo kazne, kad naš kontrolor obilaskom utvrdi da karta nije plaćena ili da korisnik nema ni mjesečnu ni godišnju kartu te kad provjeri u sustavu je li karta, odnosno parkiranje plaćeno i utvrdi da nije, on ostavlja vozilo na 15 minuta koliko se tolerira. Nakon toga kontrolor izdaje dnevnu parking kartu ili, kako mi skraćeno kažemo, DPK – pojašnjava.

– Dnevna parking karta sastoji se od troška rada kontrolora u iznosu od 15 kuna  te od iznosa sati, odnosno vremena od pisanja same dnevne parkirne karte do kraja radnog dana. Parking naplaćujemo radnim danom od 7 do 19 sati, a subotom od 7 do 14 sati – ističe Heged. Dodaje da korisnik može smanjiti iznos dnevne parking karte ako s tom istom kartom dođe na jednu od blagajna Komunalca gdje će mu biti naplaćen trošak rada kontrolora u iznosu od 15 kuna plus vrijeme provedeno na parkingu od vremena opažanja do trenutka kada je vozač došao na blagajnu.

– Prošle godine izdano je više od 16 tisuća parking karata. Na mjesečnom nivou to je prosječno 1345 dnevnih parking karti. No, treba reći da prošla godina baš i nije relevantna s obzirom da je obilježena pandemijom te su mnogi objekti bili zatvoreni. Inače se na mjesečnom nivou izdaje oko 1450 do 1500 dnevnih parking karti – kaže. Kada se ta brojka, napominje Heged, podijeli s brojem dana, to i nije tako puno iz čega proizlazi da građani Bjelovara uredno plaćaju parking. No, ima li u gradu premalo parkirnih mjesta u odnosu na količinu automobila?

– Postoje određeni dani u tjednu, a to su četvrtak i subota, kad je u užoj gradskoj jezgri teže pronaći parking mjesto i to ne po čitave dane nego u nekim špicama. Međutim radnim danima to inače nije slučaj pa stoga možemo kazati da s postojećim kapacitetom parking mjesta uspijevamo zadovoljiti potrebe naših građana. Ipak, to ne znači da ne treba razmišljati o doglednoj budućnosti kad će zasigurno trebati još novih parking mjesta – zaključuje Heged.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!