Stigla reakcija prozvanog Zavoda za vještačenje: Naša službenica se danima nije javljala na telefon jer stalno radi
Nakon što se u redakciju portala Klikni.hr javila 75-godišnja Zlatica Tomičić iz Velikih Zdenaca očajna zbog dugotrajnog rješavanja njezinog predmeta u Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, stigla je i reakcija prozvanog Zavoda. Naime, gospođa Tomičić u siječnju je pokrenula postupak sa željom da ostvari pravo na karticu za parking za osobe s invaliditetom. Kako je kazala, budući da je radni vijek provela u Sloveniji, gdje je ostvarila i sva prava na mirovinu, u Hrvatskoj ne traži nikakva materijalna prava osim spomenute kartice. Prema njezinoj procjeni, postupak koji traje devet mjeseci je predug, a popraćen je i nizom iznenađenja među kojima ju je posebno dirnula činjenica što danima nije uspjela telefonski stupiti u kontakt sa Zavodom budući da se danima nitko nije javljao na telefon iako je u jednom danu broj Zavoda okrenula čak 50 puta. Detalje ove priče možete pročitati ovdje.
Iz Zavoda poručuju kako, uz sve obaveze i poslove koje obavljaju, zaposlenici ZOSI-a svakodnevno komuniciraju sa strankama kako izravno, kada stranke dođu na njihove lokacije u 20-ak područnih ureda i izdvojenih mjesta rada, kada zovu telefonom i kada im pišu, bilo mailom, bilo klasičnom poštom. Pri tome, naglašavaju kako osobni razgovor uvijek ima prednost.
– Osobni razgovor sa strankama ima prednost u odnosu na sve druge oblike komunikacije. U takvim se situacijama može dogoditi da se službenici ne javljaju na telefon dok izravno razgovaraju sa strankama koje se nalaze u našim prostorijama. Gospođa Tomičić je tijekom razgovora s našom kolegicom pozivala broj telefona našeg ureda na koji se kolegica nije javljala jer je s njom razgovarala te je provjeravala očitava li se na našem telefonu broj pozivatelja – pojašnjavaju sa Zavoda. Napominju kako je predmet gospođe Tomičić je u obradi kod vijeća vještaka te kako će biti obrađen u najkraćem mogućem roku te otpremljen u Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje na daljnje postupanje. Rješenje po zahtjevu donosi HZMO.
– Gospođa Tomičić je u HZMO-u podnijela zahtjev za ostvarivanje prava na naknadu za tjelesno oštećenje u siječnju 2024. Budući da je u predmetu bila priložena isključivo medicinska dokumentacija na slovenskom jeziku, predmet je vraćen dopisom u HZMO, sukladno Uredbi o metodologijama vještačenja. Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom nije izgubio „papire“ nego je predmet vraćen i zatraženo je kompletiranje spisa, odnosno prevođenje dokumentacije potrebne za vještačenje. Predmet je ponovno zaprimljen 10. rujna 2024. godine – kažu iz ureda ravnatelja Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.