Priprema za turistički ‘boom’: Starta aplikacija koja obuhvaća sve segmente turizma, nekima nudi i besplatnu promociju
U Bjelovaru je predstavljen projekt Digitalna platforma „eVisitBB”, čija se provedba financira iz sredstava Europske unije, a od strateškog je interesa za grad Bjelovar, Turističku zajednicu Bilogora – Bjelovar te sudionike uključene u ponudu turističkih proizvoda i usluga regije. U tu svrhu osnovan je SPIN Konzorcij Bilogora – Bjelovar s ciljem promocije turističke ponude koju obuhvaća područje TZ Bilogora – Bjelovar. Vrijednost projekta je 1,11 milijuna eura, a razvoj platforme odvijat će se kroz naredne tri godine.
– Cilj projekta je izrađena objedinjena turistička ponuda kroz digitalnu platformu koja sadrži podatke od interesa za posjetitelje i turiste, predstavlja lokalne destinacije i značajne regije kroz video – produkciju i AI podršku. Također, platforma uključuje i objedinjuje ponude lokalnih proizvođača i OPG-ova, ponudu kulturnih, obrazovnih i sportskih događanja, kao i manifestacija kroz godinu, rekla je ispred Spin Konzorcija Adela Zobundžija, prilikom početka revitalizacije turističkog sektora i turističke ponude lokalne zajednice.
Kako bi projekt pomogao turističkim djelatnicima, u provedbi povezuje poduzetnike i lokalne vlasti. Članovi SPINA su Hotel Arterija, Too Cool Produkcija, bjelovarska IT tvrtka FF5 d.o.o., dok je partner na projektu Fakultet razvoja turizma iz Požege. Pridruženi partneri su Turistička zajednica Bilogora – Bjelovar te Grad Bjelovar.
– Ovim projektom idemo korak dalje. Ne samo da ćemo na jednom mjestu okupiti podatke o svim lokalnim proizvođačima, ugostiteljima i ostalim subjektima u turizmu, već ćemo ih umrežiti kroz jedinstvenu platformu. Dakle, sva ponuda i potražnja će biti na jednom mjestu, kratko je kazao Srećko Koljić, vlasnik Hotela Arterija.
Za osmišljavanje i izradu videoprodukcije tijekom provedbe projekta zadužen je Tibor Javurek iz tvrtke Too Cool Produkcija. Prva faza je istraživanje terena i odabir korisnika koji će sudjelovati u projektu, druga faza obuhvaća testiranje, razvoj i puštanje u produkciju cijelog ovog kompletnog uratka.
– Plan je da prvih sto korisnika platforme dobije besplatne fotografije, video uradak i predstavljanje najosnovnijih informacija o njima. Svi korisnici moći će na jednom mjestu doznati sve o raznolikoj ponudi, od smještaja, kuća za odmor, budućih Termi Bjelovar, restorana, ugostiteljskih objekata, do manifestacija, OPG-ova i slično, ističe Javurek.
S obzirom da je Bjelovar jak u pogledu IT sektora, s našeg područja uključena je i tvrtka zadužena za informatički dio razvoja platforme koja zasada obuhvaća TZ Bilogora – Bjelovar i osam općina koje obuhvaća. Postoji velika mogućnost da se platforma preslika i na neke druge lokacije.
– Svi iz bilo kojeg dijela turizma imat će podršku kroz aplikaciju. Moći će ju koristiti za vlastitu promociju kroz fotografije, videouratke i druge materijale, kao i samu prisutnost na aplikaciji. Platforma će biti krojena po mjeri svakog gosta, uz pomoć moderne tehnologije i umjetne inteligencija koja se danas koristi na svakom koraku, pojasnio je Nenad Kovačević.
Prošlogodišnji podaci pokazuju kako je TZ Bilogora – Bjelovar imala porast u noćenjima za 35 posto. Za destinaciju koja još uvijek ima samo jedan hotel, to su jako dobre brojke, smatraju u TZ-u.
– Aplikacija će svima donijeti brojne benefite. Kroz vidljivost ponude i potražnje, paralelno će rasti i vidljivost našeg turističkog područja od kojeg mnogi imaju velika očekivanja. Posebno nakon otvorenja Termi. Mislim da smo za takve velike promjene itekako spremni. Razmišljamo unaprijed i pripremamo se za ono što nas čeka. Turistička zajednica i Grad Bjelovar izradili su strategiju razvoja upravljanja turizmom. Trenutno je u izradi još jedan strateški dokument, odnosno plan upravljanja destinacijom, poručila je Ana Kelek, direktorica TZ Bilogora – Bjelovar.
Dodajmo i kako će SPIN Konzorcij pozivati poduzetnike, turističke radnike, proizvođače, ugostitelje, OPG-ove, iznajmljivače, organizatore događaja i manifestacija da se uključe u cijelu priču, jer se u narednih 18 mjeseci izrađuje kompletna baza podataka.
– Budimo realni, mi smo se do sada ‘igrali’ turizma i brojke nam prije četiri, pet godina nisu bile bajne. Međutim, s nekih dvadesetak tisuća prije osam godina, stigli smo na više od četrdeset tisuća noćenja u jednoj godini. Samo za usporedbu, oko pedeset tisuća noćenja trenutno ima Daruvar s Daruvarskim toplicama. Otvorenjem Termi Bjelovar, procjene su da će na naše područje godišnje doći blizu 250 tisuća ljudi. Imat ćemo jedan veliki turistički ‘boom’ i turizam će nam biti ozbiljan stup razvoja, izjavio je bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak.