Znate li što je Wellovar? U ovom gradu krije se izvor dobre energije
Zaboravite dosadašnje nazive Bjelovarske toplice i Terme Bjelovar od sada ih poznajemo pod novim imenom i novim vizualnim identitetom: Wellovar. Na prvi pogled, ime asocira na pojmove poput wellness i dobro, ali iza te igre riječi krije se i dublja, povijesno vrijedna priča.
– Kad smo se vratili u prošlost, pronašli smo brojne fotografije još iz 1950-ih i 1970-ih. Bjelovar zaista ima povijest na kojoj može graditi svoju budućnost. I upravo smo u toj povijesti pronašli ime koje je autentično, posebno i značajno – Velovar. Prvi put zabilježeno 1639. godine, to je zapravo prvo ime s kojim se Bjelovar spominje, još prije nego što je postao grad. Etimološki, vuče značenje iz prirode: ‘velo’ označava vrstu hrasta, a ‘var’ laporasto tlo, što dodatno naglašava povezanost s lokalnim krajem i prirodnim bogatstvima. Prefiks vel – danas asocira i na wellness i dobrobit zajednice, ali i simbolično upućuje na geotermalne izvore, na well, duboku rupu iz koje izvire voda – pojasnila je uvodno Manuela Šola, direktorica Komunikacijskog laboratorija.
Vizualni identitet, uključujući logotip, osmišljen je s posebnom pažnjom. Sam znak, kao i kombinacija fonta i boja, podsjeća na vodu, a središnji element logotipa je apstraktni simbol koji interpretira početno slovo imena kompleksa W.
– Komunikacija će biti sveobuhvatna i vrlo jasna, znat ćemo gdje idemo na kupanje. No, smatram da s ovim projektom trebamo ciljati šire od Hrvatske. Upravo će nam novo ime omogućiti da se internacionalno pozicioniramo. Identitet je pažljivo razvijen, a inspiracija za njegov vizualni izraz pronađena je u arhitektonskim detaljima Bjelovara, u secesijskim elementima s prijelaza iz 19. u 20. stoljeće. Kada prođete gradom, obratite pažnju na stare zgrade, ulaze, stubišta, vrata – vidjet ćete nevjerojatne primjere secesije. Mnogi od nas to možda nisu primjećivali dok su bili djeca, ali sada, kada prođete kroz ta vrata, jasno je koliko toga imamo za pokazati. I upravo je ta veza s prošlošću bila ključna inspiracija za modernu interpretaciju logotipa – nadodala je Šola, ističući kako se ovdje radi o spoju tradicije i suvremenog dizajna.
U tom spoju povijesti, prirode i vizije budućnosti nastaje Wellovar – novi identitet geotermalno-sportskog i rekreacijskog parka koji postavlja temelje za novu eru Bjelovara. Sada je pravo vrijeme za pokretanje marketinških strategija kako bi za Wellovar čulo što više ljudi.
– Morali smo stvoriti priču koja će se jasno izdvajati. Upravo zato smo proveli fokus grupe, razna istraživanja i radionice, a uključili smo i lokalne partnere. Sve nas je to dovelo do jasnog zaključka: moramo biti drugačiji, moramo biti posebni. Kada spojite geotermalne izvore, sport, rekreaciju i wellness u jedan koncept, takvo nešto ne postoji, ne samo u Hrvatskoj, nego ni u široj regiji. Da bismo to postigli, morali smo se i vizualno i identitetski distancirati od ostalih toplica. Analizirali smo logotipe, nazive, slogane i vizuale drugih objekata. I što smo vidjeli? Većina toga još uvijek vuče korijene iz vremena socijalizma – imate Krapinske, Varaždinske, Daruvarske, Bizovačke, Stubičke toplice – pojasnio je gradonačelnik Dario Hrebak, dodajući kako cilj nije samo Bjelovar, niti samo Hrvatska, već cijela regija i međunarodno tržište.
– Kada su mi Manuela i njezin tim prvi put predstavili koncept, moram priznati da sam ostao iznenađen, pozitivno šokiran. Oni su napravili ozbiljno istraživanje, kopali po arhivima, muzejima, dokumentima, i upravo ta povijesna komponenta dala je projektu dodatnu dubinu. To nije samo vizual, to je identitet. Vizual koji su predložili potpuno odudara od svega što se nudi na tržištu, a to i jest poanta – ne želimo biti još jedne ‘toplice’. Ovaj projekt nije samo izgradnja kompleksa – ovo je stvaranje doživljaja. Kombiniramo povijest, arhitekturu, prirodu i suvremeni dizajn kako bismo stvorili jednu lijepu, autentičnu bilogorsku priču. A ta priča nije samo za naše građane, nego za svakog gosta koji će ovdje doći – dodao je gradonačelnik.
Tako će lokalno, među građanima, toplice i dalje ostati poznate kao Bjelovarske toplice, jer se taj naziv udomaćio. No na tržištu će konkurirati pod imenom Wellovar – brendom koji može stajati uz bok bilo kojem europskom wellness odredištu.
– Uvjeren sam da je to pravi put i da će upravo Bjelovar postati prepoznat kao turistički biser kontinentalne Hrvatske – zaključio je gradonačelnik.
Osim snažnog brenda, projekt se temelji i na ključnim strateškim postavkama.
– Vjerujem da mi zaista želimo i da ćemo imati jedinstvene toplice. Ne govorim to olako; riječ je o rijetkoj Greenfield investiciji u Hrvatskoj, a po mnogočemu ovaj projekt već sada odudara od svih drugih. Bit će jedinstven, posebno u pogledu energije. Uvijek ističem svoja četiri ključna stupa i jučer sam ih također spomenuo. Prvi je inovacija, drugi je korištenje obnovljivih izvora energije, treći je jasno pozicioniranje na tržištu, a četvrti, možda i najvažniji, energetska neovisnost. Kad malo bolje razmislite o tom pojmu, energetska neovisnost, shvatit ćete koliko je to revolucionarno. Nijedne toplice u Hrvatskoj trenutno nemaju takvu razinu samostalnosti. Ako dođe do problema s plinom, strujom ili bilo kojim vanjskim sustavom, one postaju ranjive. Mi smo to unaprijed riješili i osigurali da možemo funkcionirati neovisno i održivo – izjavio je direktor Termi Bjelovar Zvonimir Žarec.
Prema svemu sudeći, Wellovar će se doista iskazati kao pravi izvor dobre energije – baš kako i sam slogan poručuje.