Uskoro ćemo dobiti odgovor na pitanje svih pitanja o medijima, evo o čemu je riječ

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

Hrvatska će uskoro biti bogatija za još jednu agenciju, a ovdje je riječ o Agenciji za medije koja će naslijediti postojeću Agenciju za elektroničke medije, ali će pod svojim povećalom držati i tiskane medije. Velika novost je i to što će građani po prvi put moći vidjeti koliko javnih sredstava dobiva koji medij jer će sva ministarstva, gradovi i županije morati objaviti detaljne podatke o oglašavanju do 31. ožujka svake godine. Javna tijela morat će 15 posto svojih godišnjih sredstava za promidžbu izdvojiti na regionalne i lokalne medije putem obveznih javnih poziva, što znači da lokalne zajednice dobivaju zajamčen pristup dijelu javnog novca za medije.

Nova Agencija za medije dobit će ovlast kontrole vlasništva medija te će moći zabraniti preuzimanja ako procijeni da narušavaju medijski pluralizam. Vlasnici medijskih kuća morat će prijaviti svaku promjenu vlasništva u roku od pet dana. Svi mediji morat će do 10. svibnja svake godine dostaviti detaljno izvješće o prihodima, uključujući podatke o državnim potporama i prihodima od subjekata iz trećih zemalja. Agencija će ta izvješća objavljivati javno na svojim internetskim stranicama.

Nova agencija usto će i preuzeti poslove Hrvatske gospodarske komore vezane uz medije. Vlasnici novina i internetskih portala koji su do sada bili upisani u registar HGK-a imat će 60 dana od stupanja zakona na snagu da se prebace u novi upisnik. Agencija će moći brisati medije iz upisnika ako krše pravila o vlasništvu ili ne izvještavaju transparentno o financijama.

Za kršenje novih pravila predviđene su novčane kazne za pravne osobe od 13.270 do 132.720 eura. Nova agencija financirat će se iz 0,5 posto godišnjih prihoda svih pružatelja medijskih usluga.

Prijedlog zakona trenutno je u javnom savjetovanju.


PODIJELI S PRIJATELJIMA!