Zakon o PDV-u ponovno se mijenja, ovoga puta na radost poduzetnika. Evo što je na meniju
Ministarstvo financija stavilo je u javno savjetovanje nacrt prijedloga izmjena Zakona o porezu na dodanu vrijednost koji bi trebao stupiti na snagu 1. siječnja 2026. godine. Najveća promjena tiče se elektroničkih računa koji više neće trebati pristanak primatelja, a ukida se i pet različitih poreznih obrazaca.
Najznačajnija promjena ukida uvjet pristanka za elektroničke račune između poreznih obveznika u hrvatskoj. To znači da će poduzetnici morati prihvaćati eRačune kada je njihovo izdavanje obvezno prema propisu o fiskalizaciji. Ova promjena priprema teren za projekt Fiskalizacija 2.0 koji financira Europska unija kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti. Poduzetnicima će to značiti prilagodbu softverskih sustava, ali ministarstvo ističe da će dugoročno donijeti uštede kroz smanjenje birokracije.
Najveće administrativno olakšanje dolazi kroz ukidanje pet vrsta poreznih obrazaca koje su do sada morali podnošiti porezni obveznici. Ukidaju se Izvješće o obavljenim donacijama hrane, Knjiga izlaznih računa u papirnatom i elektroničkom obliku, Posebna evidencija o prodanim dobrima u putničkom prometu, Prijava o tuzemnim isporukama s prijenosom porezne obveze te Posebna evidencija o primljenim računima. Ministarstvo je izračunalo da će se time ostvariti uštede od 72,64 milijuna eura godišnje, pri čemu najveći dio otpada na ukidanje evidencije o primljenim računima koje je do sada koštalo gospodarstvo oko 61 milijun eura godišnje.
Poduzetnici će dobiti dodatno vrijeme za ispunjavanje poreznih obveza. Umjesto dosadašnjeg roka do 20. dana u mjesecu, prijava PDV-a, Zbirna prijava, Prijava za stjecanje dobara iz EU-a te Prijava za izvoz u okviru postupaka 42 i 63 morat će se podnijeti do kraja mjeseca.
Zakon donosi i nekoliko tehničkih promjena poput ukidanja obveze izdavanja računa za mjenjačke poslove u tuzemstvu te jasnije definiranje obveza čuvanja računa neovisno o tome jesu li u papirnatom ili elektroničkom obliku.
Prijedlog zakona trenutno je na javnom savjetovanju preko portala e-Građani do 18. listopada gdje građani i gospodarstvenici mogu ostavljati komentare i prijedloge za poboljšanje teksta. Nakon završetka postupka, trebao bi biti poslan u Sabor gdje se predlaže donošenje po hitnom postupku zbog usklađivanja s Zakonom o fiskalizaciji koji stupa na snagu istovremeno. Sve promjene trebale bi stupiti na snagu 1. siječnja 2026. godine, što poduzetnicima daje četiri mjeseca za pripremu novih sustava i procedura.