Iz Doma zdravlja Bjelovarsko-bilogorske županije odlazi 56 zaposlenika!

PODIJELI S PRIJATELJIMA!

BJELOVAR – Dom zdravlja Bjelovarsko-bilogorske županije uskoro bi trebalo napustiti 56 zaposlenika. Riječ je o zaposlenima u sanitetskom prijevozu, službi koja bi, prema prijedlogu koji je donesen na jučerašnjoj sjednici Upravnog vijeća Doma zdravlja, trebala biti prebačena u županijski Zavod za hitnu medicinu. Sa zaposlenicima Zavod će dobiti i sva vozila i drugu opremu koju oni koriste. V.d. ravnatelj županijskog Doma zdravlja Josip Rajković kaže kako je ovaj potez samo usklađivanje sa praksom koja već postoji u većini drugih hrvatskih županija.

-Upravno vijeće tu je odluku donijelo zbog lakšeg organiziranja prijevoza pacijenata s obzirom na neujednačenost propisa koji reguliraju sanitetski i hitni prijevoz – kaže v.d. ravnatelj Doma zdravlja BBŽ Josip Rajković. Konkretno spomenutu problematiku trenutno reguliraju dva pravilnika. Prvi je Pravilnik o načinu obavljanja djelatnosti sanitetskog prijevoza i on podrazumijeva dostavljanje liječničkih uputnica za prijevoz pacijenata 24 odnosno 48 sati prije prijevoza. Drugi je Pravilnik o uvjetima, organizaciji i načinu obavljanja hitne medicine koji podrazumijeva da hitni prijevoz obavlja ustanova koja obavlja sanitetski prijevoz. U ovom slučaju, to je Dom zdravlja. Zbog takvih neplaniranih intervencija i vožnji, često je teško organizirati službu, na što zaposlenici svako malo upozoravaju i štrajkovima. Stoga se spomenutu službu konačno odlučilo ‘preseliti’ u Zavod za hitnu medicinu, u kojem bi organizacija trebala bolje funkcionirati. Zbog čega to već nije učinjeno, v.d. ravnatelj Rajković, koji je na dužnost stupio danas, ne zna. Usporedbe radi, u susjednoj Koprivničko-križevačkoj županiji to je učinjeno još 2016. godine. Teško je točno predvidjeti kad će nova organizacija posla zaživjeti u praksi.

-Sve ovisi o nekoliko faktora i trajanju donošenja odluka. Odluku o prebacivanju djelatnosti treba donijeti Županijska skupština, Upravno vijeće Zavoda za hitnu mora donijeti odluku o proširenju djelatnosti, Upravno vijeće Doma zdravlja o sužavanju djelatnosti i te promjene upisati u sudski registar, potom suglasnost mora dati Ministarstvo zdravstva, sindikat se mora suglasiti, tu su i novi ugovori o radu i prijave na mirovinsko. Može se riješiti u roku od mjesec dana a može i potrajati – kaže Rajković.

Za same zaposlenike neće se puno toga mijenjati.

-Zaposlenicima prelazak neće puno značiti jer im se neće smanjivati tzv. stečena prava. Fizički to nije problem jer se i jedna i druga ustanova nalazi u istoj zgradi i dijele isto dvorište – kaže naš sugovornik.

Ono što je još sigurno jest činjenica da će uprava Doma zdravlja na čelu s novim v.d. ravnateljem nakon prepuštanja saniteta Hitnoj imati više vremena za rješavanje drugih problema unutar svoje ustanove koji ne nedostaje.

 


PODIJELI S PRIJATELJIMA!